Rudele pacienților internați la Spitalul Judeţean din Oradea pot afla în timp real ce se întâmplă cu cei dragi după ce sunt preluaţi de medici.
Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului a lansat joi apartinator.ro, o aplicație pentru telefoanele mobile, realizată de către IT-iști voluntari în colaborare cu specialistul unității, informează ebihoreanul.ro.
Aplicația este folosită în premieră într-un spital de stat din România. La dezvoltarea ei s-a lucra încă din ianuarie 2023, iar din vara anului trecut a fost testată de personalul medical și specialiștii care au elaborat-o.
Pentru ca aparținătorii să utilizeze aplicația, care poate fi descărcată din Google Play și Apple Store, vor trebui să dețină orice model de smartphone cu sistem de operare minimum Android 5.1 sau iOS.
Șeful UPU-SMURD Bihor, dr. Hadrian Borcea, a declarat că după ce pacientul trece prin Triaj (în funcție gradul de urgență medicală a problemei pe care o are), personalul medical întocmește Fișa Pacientului, ca de obicei, însă aceasta va avea într-un colț un cod QR cu datele de identificare ale fiecărui pacient, care va fi prezentat oricărui aparținător, pentru a fi scanat cu telefonul, de către asistentul de Triaj.
Tot pe Fișa Pacientului va fi atașat formularul stabilit prin Legea privind acordul pacientului de a transmite informații despre el unei singure persoane (identificată cu actul de identitate și cu numărul de telefon).
Din prima clipă, aparținătorul primește informația despre pacient furnizată de asistentul de Triaj, iar ulterior cele furnizate de medicul curant.
Aplicația apartinator.ro va lega, practic, trei telefoane, unul al asistentului de Triaj, altul al medicului curant și celălalt al aparținătorului pacientului.
„Vede tot ce se întâmplă cu pacientul în desfășurare, de la consultație la recomandări de investigație și investigația efectuată la tratament, până la finalizarea cazului fie prin externare, fie prin internarea în spital sau prin transfer”, a spus dr. Borcea.