O agenție de PR care are legături cu Rusia a încercat să convingă influenceri și bloggeri să spună că vaccinul Pfizer a ucis sute de oameni (Foto)

O agenție de PR care are legături cu Rusia a încercat să convingă influenceri și bloggeri să spună că vaccinul Pfizer a ucis sute de oameni (Foto)

Mai mulți youtuberi, bloggeri și influenceri francezi și germani au declarat că o agenție de PR, cu presupuse legături cu Rusia, le-a oferit bani pentru a le spune urmăritorilor că vaccinul Pfizer este responsabil pentru decesul a sute de persoane.

Agenția Fazze, care s-a descris ca fiind o „platformă de marketing pentru influenceri”, a susținut că are sediul pe o stradă din Londra, dar nu este înregistrată acolo.

Marți, agenția și-a închis site-ul și și-a făcut contul de Instagram privat, scrie The Guardian.

Potrivit cotidianului citat, Fazze a contactat săptămâna trecută mai mulți youtuberi francezi din domeniul sănătății și științei și le-a cerut, într-o engleză proastă, să spună că ”rata mortalității în rândul celor vaccinați cu Pfizer este de aproape 3 ori mai mare decât la cei vaccinați cu AstraZeneca”.

ADVERTISING

Influencerilor li s-a spus să publice linkuri pe YouTube, Instagram sau TikTok către articole din Le Monde, Reddit și site-ul web Ethical Hacker despre un raport care conține date care se presupune că susțin afirmația.

Articolul din Le Monde se referă la date furate de hackeri ruși de la Agenția Europeană pentru Medicamente și publicate ulterior pe Dark Web. Nu conține informații despre ratele mortalității. Paginile de pe celelalte două site-uri au fost șterse.

Influencerilor li s-a mai cerut să le spună urmăritorilor că „mass-media ignoră această temă” și să întrebe: „De ce unele guverne cumpără în mod activ vaccinul Pfizer, care este periculos pentru sănătatea oamenilor?”.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Acestora li s-a mai spus să acționeze ”ca și cum ar avea pasiunea și interesul pentru acest subiect” și să evite utilizarea cuvintelor „publicitate” sau „sponsorizat” în postări sau videoclipuri, deoarece „materialul ar trebui să fie prezentat ca propria lor opinie, independentă”.

Influencerii au publicat e-mailurile primite

Capturi de ecran ale e-mailurilor primite au fost postate pe Twitter de Léo Grasset, un popular youtuber francez care activează în domeniul științei, cu aproape 1,2 milioane de abonați.

Site-ul francez de știri de investigație Numerama a publicat, de asemenea, extrase din mailuri.

Mirko Drotschman, un youtuber german cu 1,5 milioane de abonați, a postat, de asemenea, o captură de ecran a unui e-mail prin care Fazze îi cerea să ia parte la o „campanie de informare” despre „un număr semnificativ de decese după vaccinarea cu Pfizer.

ADVERTISING

„Vă rugăm să ne trimiteți statistici despre vârsta abonaților dvs. și câți bani doriți”, se arată în mail.

Site-ul francez de anchetă Fact & Furious a postat un e-mail în care descria bugetul Fazze ca fiind „considerabil”.

Potrivit LinkedIn, conducerea Fazze provine din Moscova și a lucrat pentru o agenție fondată de un antreprenor rus.

Mass-media franceză a evidențiat asemănările dintre mesajul lui Fazze și contul oficial de Twitter al Sputnik V, vaccinul din Rusia, care a susținut în repetate rânduri că „date reale arată că acest ser este mai sigur și mai eficient decât celelalte vaccinuri”.

Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇