Premierul Marcel Ciolacu, liderul PNL Nicolae Ciucă și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu au vizitat vineri şantierul de infrastructură rutieră pentru Lotul 2 Domneşti Târg – Răcăciuni din Autostrada Moldovei.
Ciucă a spus că Autostrada Moldovei este cel mai important obiectiv de infrastructură al ţării în momentul de faţă şi va asigura, pe lângă fluidizarea traficului şi o nouă perspectivă privind activităţile mediului de afaceri, investiţii noi, servicii conexe.
”Suntem în echipă şi acest lucru subliniază că lucrurile durabile se fac doar în echipă. Ne aflăm pe Autostrada A7, autostradă care reprezintă un vis al cetăţenilor din zona de est a ţării, pentru zona Moldovei. Este un obiectiv care se realizează cu bani europeni şi aici vedem cât de importantă este apartenenţa noastră la UE.
A7 trece prin patru judeţe, Vrancea, Bacău, Neamţ şi Iaşi şi știu din discuţiile cu domnul ministru că au deja pe masa de lucru proiectele care fac să se prelungească şi spre Suceava. În felul acesta, de la Paşcani, autostrada va urca şi către Suceava, până la Siret”, a spus Ciucă.
Ciolacu: Nimic nu se poate realiza fără o stabilitate politică
La rândul său, premierul Marcel Ciolacu a declarat că nimic nu se poate realiza fără o stabilitate politică şi vor să meargă în continuare în faţa românilor cu acest proiect politic.
Liderul PSD a mai spus că A7 este integral din fonduri europene, prin PNRR, iar asta arată cât de mult înseamnă apartenenţa României la UE şi stabilitatea politică.
”În sfârşit nu vorbim de promisiuni, vorbim de certitudini. Este pentru prima oară când cu certitudine Moldova va avea autostradă. Vom avea autostrada Moldovei, A7, dacă constructorul va continua în acest ritm, până la sfârşitul anului vom deschide circulaţiei în jur de 148 de km, din câte am înţeles de la domnul ministru, ceea ce este o veste extraordinară, este o devansare a lucrărilor.
A7 este integral din fonduri europene, prin PNRR, asta arată cât de mult înseamnă apartenenţa României la UE şi vorbim de stabilitate politică. Când am hotărât împreună să venim cu această coaliţie de guvernare, nu exista niciun metru de autostradă a Moldovei. Acum, vorbim ca anul acesta să avem în jur de 148 de km şi anul viitor să se finalizeze în integralitate”, a mai arătat premierul Ciolacu.
Grindeanu: Se lucrează pe toate tronsoanele
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a ținut să anunțe că se lucrează pe toate cele 13 tronsoane ale Autostrăzii A7 de la Paşcani la Ploieşti şi a menţionat că la patru dintre acestea lucrările ar trebui să se termine în acest an.
“Din cele 13 tronsoane ale Autostrăzii A7 de la Paşcani la Ploieşti sau, dacă vreţi, invers, de la Ploieşti la Paşcani, se lucrează pe toate 13. Conform contractelor, pe patru dintre ele ar trebui să se termine lucrările anul acesta, adică pe primele două loturi de la Ploieşti la Buzău şi pe loturile 1 şi 4 între Buzău şi Focşani.
Beneficiind de faptul că avem un constructor român foarte bun, care ne-a obişnuit să devanseze termenele, eu cred, şi la ceea ce am văzut şi astăzi, că, pe lângă aceste patru loturi care se vor finaliza anul acesta, mai putem vorbi de încă două jumătate, şi anume loturile 2 şi 3 dintre Buzău şi Focşani, adică vom avea în întregime Buzău-Focşani autostradă şi aici, la Adjud, pentru că e extrem de important să se finalizeze şi să poată fi ocolit Adjudul, pierzându-se foarte mult timp în Adjud”, a declarat Sorin Grindeanu.
Replica USR
În replică, USR afirmă că vizita premierului Marcel Ciolacu şi a liderului PNL, Nicolae Ciucă, pe şantierul A7 este o nouă fanfaronadă, adăugând că peste o lună, şoferii ar trebui să circule pe 50 de kilometri din Autostrada A7 între Ploieşti şi Buzău, dar nu se va întâmpla asta.
Mai mult, spune USR, din cauza lui Sorin Grindeanu, în 2024 abia dacă vom circula pe doar 10 km din cei 320 ai A7 Ploieşti - Paşcani.
USR mai precizează că Autostrada Moldovei A7 costă 4 miliarde de euro şi este cea mai mare autostradă din toate PNRR-urile europene iar USR şi ministrul Cătălin Drulă au obţinut finanţarea europeană în 2021.