Cătălin Drulă spune că tariful la metrou ar putea crește: Ar putea să ajute la bugetul companiei

Cătălin Drulă spune că tariful la metrou ar putea crește: Ar putea să ajute la bugetul companiei

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus joi că majorarea tarifului la metrou în acest an este o opțiune, în condițiile în care acesta nu a mai crescut de 5-6 ani.

„Este o opțiune”, a răspuns Cătălin Drulă, fiind întrebat la Digi24 dacă este posibilă creșterea tarifului la metrou în acest an.

Ministrul Transporturilor a spus că această majorare ar ajuta compania.

„Pe partea de venituri se poate umbla și acolo, trebuie să avem un pic grijă că suntem și într-o perioadă de pandemie, în care oamenii oricum au oarecare teamă de transportul în comun, dar există o flexibilitate, în momentul în care de cinci ani, numai dacă ne uităm la inflație, ar trebui măcar o ajustare în zona asta.

ADVERTISING

Ar putea să ajute la bugetul companiei. (…) Aveau o estimare, la o creștere de 20% în zona tarifară, în medie, că nu trebuie să crească la fel titlul de două călătorii cu abonamentul, se pot aduce undeva cred că 50 de milioane de lei în plus pe an, ceea ce ajută pe partea de venituri”, a mai spus Drulă.

Acesta a dat exemplul magistralei M5, despre care a spus că înregistrează cheltuieli mai mari decât veniturile: „În momentul de față, linia M5, cea aflată în operare, are costuri de 175 de milioane de lei pe an, și aduce în venituri, estimat, 25, restul, cei 150 de milioane diferență vin din banii noștri, de la bugetul național”.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

De ce sunt puțini călători pe magistrala 5

Cătălin Drulă a explicat și care sunt cauzele numărul mic de pasageri de pe magistrala M5.

„Dincolo de pandemie, care a prăbușit traficul de călători pe toate modurile de transport, acela este un ciot al Magistralei M5. Magistrala M5 ar trebui să traverseze Bucureștiul de la Est la Vest, plecând din Drumul Taberei până la Eroilor, asta e bucata construită, mai departe până la Universitate, de-a lungul Bulevardului Kogălniceanu, Regina Elisabeta, de la Universitate mai departe până la Iancului și de la Iancului în Pantelimon.

ADVERTISING

Practic, e o axă Est-Vest, la fel cum M2 este o axă Nord-Sud. Atunci cîând este construit ca o axă, când pleci din Drumul Taberei la Universitate, te urci într-un singur metrou, acum trebuie să schimbi trei, este un incovenient și oamenii iau un taxi, iau un troleibuz, un alt mijloc de transport”, a mai spus Cătălin Drulă.

Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇