Accidentul produs marți seara la stația de metrou Timpuri Noi, când două trenuri s-au ciocnit, nu este singular. În ultimele două săptămâni au mai avut loc alte două incidente.
Potrivit Club Feroviar, la data de 15 februarie 2024, mecanicul unui tren de pe Magistrala 1, Pantelimon-Dristor 2, a deschis ușile pe partea opusă peronului la stația Crângași.
În acest caz, conducerea Metrorex a declarat că a fost întocmit dosar de cercetare tehnică.
”În urma cercetărilor efectuate, s-a constatat că deschiderea ușilor pe partea opusă peronului s-a produs din cauza cumulării a doi factori: mecanicul TEM (tren electric de metrou – n.red.) a acționat greșit comutatorul de preselecție uși în poziția opusă peronului și defectarea releului CK2R136 trenului tip Bombardier.
S-a dispus verificarea releelor CK2R136 la întreg parcul de trenuri tip Bombardier BM21 și Bombardier BM2 și demararea procedurii în vederea cercetării disciplinare prealabile a mecanicului de locomotivă REM (ramă electrică de metrou – n.red.)”, a precizat directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș.
Un incident similar s-a produs trei zile mai târziu la stația Parc Bazilescu. Trenul a oprit în stație, însă echipa de conducere (mecanic și mecanic ajutor) a ”uitat” să deschidă ușile și a pornit apoi garnitura spre cealaltă stație.
Un călător aflat în tren a bătut în ușă, iar când și-au dat seama ce au făcut, cei doi mecanici au dat trenul înapoi, fără să avizeze dispecerul. Călătorul a făcut reclamație, iar cei doi mecanici Metrorex sunt cercetați.
”În data de 18.02.2024, un tren de pe Magistrala 4 a oprit în stația Parc Bazilescu și, după o staționare de aproximativ 30 de secunde, s-a deplasat aproximativ 120 de metri, fără să deschidă ușile. Ulterior, a revenit la peronul stației pentru coborârea și urcarea călătorilor. În acest caz au fost finalizate verificările, constatându-se că ușile trenului nu au fost deschise inițial în stația Parc Bazilescu din cauza neatenției echipei de conducere TEM. La acest moment, este în curs procedura pentru cercetarea disciplinară prealabilă a mecanicului și a mecanicului ajutor”, a spus Mariana Miclăuș.
Și în cursul serii de joi, 29 septembrie, la metrou a avut loc un nou incident. Mai exact, pe Magistrala 3 – în stația Ștefan cel Mare – mecanicul i-a anunțat pe călători că s-au defectat ușile. Așa că le-a indicat oamenilor să coboare și să aștepte următorul tren. Potrivit Metrorex, trenul cu ușile defecte s-a retras spre Dristor 2, iar circulația pe magistrală nu a fost afectată.