Un oficial din Ministerul Educației dezvăluie că 400.000 de elevi nu au acces la şcoala online pentru că nu au Internet

Un oficial din Ministerul Educației dezvăluie că 400.000 de elevi nu au acces la şcoala online pentru că nu au Internet

Subsecretarul de stat în Ministerul Educaţiei Jean Badea a anunţat, vineri, că 400.000 de elevi din trei milioane nu au acces la Internet în locuinţele lor, deoarece comunităţile în care trăiesc nu beneficiază de acest serviciu.

“Aproximativ 400.000 de elevi la momentul acesta, din ultima evaluare, nu au acces la Internet. Există o mobilitate mare în ceea ce priveşte accesul la tehnologie, în ceea ce priveşte accesul la Internet, pentru că zi de zi se întâmplă totuşi măsuri care să compenseze.

Sunt comunităţi care achiziţionează în continuare tablete, sunt proiecte care se adresează lor, practic de la zi la zi situaţia se îmbunătăţeşte. Nu mulţumitor de bine, dar este o mobilitate în acest sens”, a transmis subsecretarul de stat în cadrul MEC.

ADVERTISING

Anisie: Circa 2.200 de școli din țară nu au conexiune la Internet

El a precizat că aceşti elevi nu au Internet în locuinţele lor.

“Nu au acces acasă. Este vorba de comunităţile care nu au acces la momentul acesta la Internet. Din trei milioane de elevi. Ne interesează fiecare elev în parte şi un elev, dacă nu are, noi trebuie să susţinem măsuri inclusiv pentru un elev.

Nu putem să spunem că sunt puţini elevi şi nu ar trebui să susţinem nişte măsuri pentru ei doar pentru că sunt mai puţini”, a explicat subsecretarul de stat.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

#Copiipierduți: Salvați Copiii descrie 30 de cazuri-avertisment, pentru ca autoritățile să deschidă școlile

Când vor avea acces

Întrebat când vor avea toţi elevii acces la Internet, Jean Badea a afirmat:

“Sper ca în doi ani, din discuţiile pe care le avem, în funcţie şi de prognoza pe care şi Ministerul Comunicaţiilor a făcut-o, în doi ani vom avea Internet în toate comunităţile. (...) Pentru a susţine procesul de educaţie, măsurile pe care le vizăm sunt acelea de a avea tehnologie şi infrastructură adecvată.

ADVERTISING

Un telefon nu este potrivit pentru învăţarea pe termen lung în online. Conexiunile mai jos de 4G nu pot susţine învăţarea în format sincron. Targetul pe care ni l-am propus este ca fiecare elev să beneficieze de conexiune minim 4G, în ideea în care să existe o viteză suficientă ca să poată participa inclusiv la lecţii sincron, ca să poată accesa cum trebuie resursele, platformele educaţionale”.

Jean Badea a menţionat că autorităţile ar putea acorda vouchere elevilor care nu îşi permit plata unui abonament la Internet, care să acopere contravaloarea acestuia.

Citește și alte știri din Educație:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇