Inițiatorul legii privind numirea directorilor în școli, despre refuzul președintelui Iohannis de a o promulga: Binele copiilor este sacrificat pentru niște calcule politice

Inițiatorul legii privind numirea directorilor în școli, despre refuzul președintelui Iohannis de a o promulga: <i>Binele copiilor este sacrificat pentru niște calcule politice</i>

Inițiatorul legii referitoare la numirea directorilor interimari în școli se declară ”extrem de dezamăgit” de faptul că președintele Iohannis a refuzat să o promulge și a cerut reexaminarea ei. ”Mi se pare că binele copiilor este sacrificat pentru niște calcule politice. Și asta mi se pare de neacceptat”, mai spune senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie.

După ce a explicat, cu argumente, de ce trebuie să depolitizăm școlile și care sunt mizele electorale și financiare ale numirii directorilor de către inspectoratele județene, Ștefan Pălărie comentează decizia președintelui Iohannis de a întoarce legea în Parlament, înainte ca aproape 10.000 de directori să fie desemnați, în toată țara, de către inspectorii școlari județeni, cei mai mulți apropiați de PNL.

”Cele trei consultări de la Cotroceni pe marginea României Educate au adus mult mai puțin bine și mult mai puțină stabilitate decât dacă ar fi fost această lege promulgată”, spune senatorul USR-PLUS în interviul acordat pentru Spotmedia.ro.

Foto: Facebook / Stefan Pălărie

Cele mai importante declarații, completate la final cu argumente și detalii suplimentare prezentate în format audio:

  • Împreună cu colegii mei juriști, din cabinet, am descoperit că există și în alte legi promulgate probleme de formă mult, mult mai grave decât ceea ce s-a întâmplat acum.
  • Dacă studiați înregistrarea plenului Senatului, colegii de la PNL au făcut tot ce au putut ei să reîntoarcă legea la comisie, să nu primească vot în plen în acea zi (30 iunie, ultima zi).
  • Din informațiile care au ajuns la mine, înțeleg că în ultimele zile de dinainte de decizia prezidențială au fost mai multe vizite ”de taină” ale colegilor de la PNL care au fost la Cotroceni pentru a discuta pe marginea acestei legi și a se asigura ca ea nu trece.
  • Pe mine m-a surprins. Noi știam că sunt două-trei scenarii posibile: promulgare, întoarcere pentru reexaminare sau chiar contestare la CCR.
  • A fost o bătălie de anvergură uriașă – Să insistăm pe tema aceasta a descentralizării interimatelor și a stabilizării sistemului.
  • Șase luni au fost investite în spatele acestui proiect, începând cu primele discuții din decembrie.
  • Personal, sufletește, uman mi-e greu să accept lucrul acesta. Mi se pare că binele copiilor este sacrificat pentru niște calcule politice. Și asta mi se pare de neacceptat (...) În acest caz, sacrificat de către președinte, prin decizia de reexaminare.
  • Pe pagina mea de Facebook am pus un film în care există câteva fragmente din declarațiile publice, atât ale președintelui Iohannis, cât și ale unor lideri din PNL de când erau în Opoziție. (...)
  • Dna Raluca Turcan, în 2015, ieșea public și spunea ”Ne împotrivim sistemului prin care ISJ-urile hotărăsc politicianist să își pună directorii!”. Și asta venea în replică (atenție!) la dl Sorin Cîmpeanu, care era ministrul Educației în guvernul PSD de la acea vreme.
  • Atunci, doamna Turcan spunea ”Haideți să încetăm cu politizarea școlii!”. Iar acum, aproape 6 ani mai târziu, am uitat ce-am spus atunci....
  • Să urmăriți înregistrarea și o să vedeți ce spunea și președintele Iohannis (2018), în discuțiile de la Cotroceni pe marginea proiectului România Educată – povestea despre cât de politizate sunt inspectoratele școlare și de ce e nevoie să le depolitizăm.

Pe 9 ianuarie 2021 au fost schimbați peste 700 de directori de școala "în baza legii" de către Inspectorii Școlari...

Publicată de Ștefan Pălărie pe Vineri, 23 iulie 2021
  • Eu am fost extrem de dezamăgit. Sigur dacă vrei să cauți acul în carul cu fân poți să găsești orice virgulă, lipsă sau prezentă, dar mie mi se pare că cele trei consultări de la Cotroceni pe marginea României Educate au adus mult mai puțin bine și mult mai puțină stabilitate decât dacă ar fi fost această lege promulgată.
  • Mie mi se pare că una spunem, alta facem. Avem o formă de duplicitarism față de binele Educației: E bine în Educație, e important, atunci când ne e și nouă bine politic. Când politic nu ne e bine, binele în Educație trece pe locul doi. Iar mie asta mi se pare inadmisibil.

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇