Elevii critică proiectul Ministerului Educației privind școala online: Este incoerent, adâncește nesiguranța și confuzia

Elevii critică proiectul Ministerului Educației privind școala online: Este incoerent, adâncește nesiguranța și confuzia

Consiliul Național al Elevilor critică proiectul privind școala online, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației. Elevii spun că în cadrul acestui proiect sunt mai multe „prevederi nefundamentate”.

Printre acestea, este și cea a trecerii la educația online, care se face fără consultarea lor. În proiect, acest lucru se decide de către Consiliul de Administrație al fiecărei unități de învățământ preuniversitar în parte, cu consultarea asociației de părinți din școală, potrivit articolului 3.

„Este inadmisibil ca o astfel de măsură, care afectează în mod nemijlocit elevii, să fie luată fără consultarea directă a acestora și fără implicarea lor în procesul decizional. Mai mult decât atât, nu putem trece cu vederea formularea folosită în cadrul textului Ordonanței („în funcție de contextul epidemiologic”), este una mult prea generală, fiind foarte ușor interpretabilă. Considerăm că în procesul de suspendare (completă sau parțială) a cursurilor, printre factorii determinanți ai unei astfel de decizii ar trebui să se afle și alte aspecte, precum numărul de elevi din școală și spațiile disponibile”, susțin elevii.

ADVERTISING

Este eliminat scenariul hibrid

Consiliul Elevilor observă că prin proiectul de ordonanță se elimină scenariul hibrid al începerii școlii, pentru că în proiect este prevăzută fie desfășurarea cursurilor în format fizic, fie desfășurarea acestora „prin intermediul tehnologiei și a internetului”.

„Propunerea de suspendare a cursurilor este realizată de către fiecare unitate de învățământ în parte, avizată ulterior de către ISJ, iar decizia finală aparține Comitetului Județean pentru Situații de Urgență. În ceea ce privește reluarea cursurilor în unitățile de învățământ în care au fost suspendate, decizia se ia de către Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, cu avizul DSP, iar unitățile de învățământ și Inspectoratul Școlar Județean sunt doar INFORMATE cu privire la această decizie.

ADVERTISING

Considerăm că acest proces decizional este unul incoerent, fiindcă reluarea cursurilor ar trebui să fie realizată doar în urma consultării unităților de învățământ, astfel încât acestea să poată realiza pregătirea personalului didactic și nedidactic și să poată asigura materialele necesare desfășurării cursurilor”, mai susțin elevii.

Deschiderea școlilor: Ce fac Robu și Boc pentru elevi, dar și cea mai mare problemă de la Clejani

Guvernul, acuzat de iresponsabilitate

O altă problemă observată de elevi este că gestionarea datelor cu caracter personal este lăsată la latitudinea școlii.

„Încă o dată, Guvernul României dă dovadă de o iresponsabilitate crasă în ceea ce privește începerea anului școlar. Proiectul de OUG lansat în dezbatere publică vineri seară e unul incoerent, care adâncește nesiguranța și confuzia deja existente în rândul elevilor. E dezamăgitor să vedem că autoritățile exclud complet elevii din procesul decizional privind redeschiderea școlilor și că nici măcar acum, pe ultima sută de metri, nu își asumă un plan de acțiune bine definit.

ADVERTISING

Mai avem fix 30 de zile până la începerea anului școlar, iar, în ritmul acesta, scenariile de aplicare cu siguranță nu vor fi gata. Elevii au nevoie de măsuri ferme și coerente, motiv pentru care solicităm guvernanților consultarea de urgență a societății civile și a autorităților locale, pentru a elabora un set de norme cu adevărat aplicabile, nu promisiuni și declarații de presă fără conținut.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.

Citiți și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇