Elevii sunt într-o nebuloasă completă şi nu ştiu cum va fi la şcoală: Cine ne dă măștile? Vom avea recipiente cu dezinfectant?

Elevii sunt într-o nebuloasă completă şi nu ştiu cum va fi la şcoală: Cine ne dă măștile? Vom avea recipiente cu dezinfectant?
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Bombardați cu informații despre începerea noului an școlar, elevii sunt bulversați cu privire la modul cum își vor continua studiile din toamnă.

Au aflat despre cele trei scenarii dintre care fiecare școală va alege, dar până acum nimeni nu i-a anunțat ceva concret.

4 din 10 elevi și-ar dori reluarea  cursurilor în format fizic, dacă va fi posibilă respectarea măsurilor de siguranță impuse de autorități, arată un sondaj realizat de Consiliul Național al Elevilor.

SpotMedia.ro a stat de vorbă cu câțiva elevi din mai multe orașe, iar cuvântul de ordine este incertitudinea.

„Vreau să facă o prioritizare a materiilor pe care noi le avem la examen”

Pentru Alexandra Trușcă, elevă în clasa a XII-a la Liceul Waldorf din Timișoara, începerea școlii este o necunoscută. „Nu ne-au anunțat absolut nimic”, spune eleva. Cu toate acestea, s-a gândit că pentru ea  cel mai potrivit mod de a începe școala este scenariul hibrid.

„Mie mi-ar plăcea mai mult metoda hibrid, adică jumătate acasă, jumătate la școală și cel mai mult mi-ar conveni să fie o prioritizare foarte clară, pentru că eu o să încep clasa a XII-a și la noi în școală, fiind învățământ alternativ, avem foarte multe materii de genul cultură – modelaj, pe care noi le-am făcut, dar  vreau să facă o prioritizare a materiilor  pe care noi le avem la examen”, a spus Alexandra pentru SpotMedia.ro.

ADVERTISING

Eleva arată că e foarte bine ca fiecare școală să decidă scenariul, pentru că nu sunt două școli la fel.

„Descentralizarea e foarte bună pentru că sunt foarte multe comunități diferite în mediul rural, de exemplu, sunt școli foarte mici cu elevi puțini, cu profesori care nu au așa de mult de lucru, și așa e cel mai bine ca fiecare școală să decidă pentru ea.

Măsurile care se dau la nivel național trebuie adaptate pentru fiecare școală în parte. De exemplu, și în mediul urban sunt școli destul de mici- cum e și liceul meu- și e bine ca fiecare conducere a școlii să-și adapteze aceste scenarii pe situația lor”, explică Alexandra.

Citiți și: Medicul Mihai Craiu: Sigur trebuie să deschidem școlile. Un copil e un focar infecțios cât o zecime de adult

Teoretic avem acele scenarii, dar practic tabletele pentru elevi întârzie

La Iași, Alina Sava,  elevă  clasa a XII-a la Colegiul Național Iași, nu știe nici ea nimic despre începerea școlii. Pentru că se pregătește de examenul maturității, eleva își pune multe întrebări cu privire la modul în care va învăța din septembrie.

„Cred că sunt foarte multe întrebări. Autoritățile nu vin cu clarificări. Deși au lansat niște scenarii, nu le-au detaliat îndeajuns. Dincolo de ceea ce va hotărî la nivel județean comitetul de situații de urgență, cred că sunt foarte multe detalii care nu au fost incluse și care poate trebuiau luate în calcul de la nivel central.

ADVERTISING

Teoretic, avem acele scenarii, dar practic tabletele pentru elevi întârzie, cadrele didactice nu au fost formate pentru ca în cazul în care ne întorcem la online să fie pregătite, iar predarea online să nu mai fie un experiment, biblioteca școlară online nu a apărut.

Și dacă  ne întorcem fizic la școală sunt foarte multe întrebări, precum cine asigură măștile, vor avea școlile destule recipiente cu dezinfectant sau vor lua măsurile astfel încât elevii să fie în siguranță?

Dacă ne amintim, înaintea pandemiei școlile nu aveau o situație igienică potrivită -și atunci nu era criză. Vor avea acum săpun la baie? Eu nu știu ce să zic. E o întrebare pe care eu ca elev o am, iar autoritățile, președintele și cine se mai ocupă nu au răspuns”, se întreabă eleva.

1 din 4 școli din România nu are dotări minime pentru spălarea pe mâini

Alina Sava nu vrea să se întoarcă la școală în scenariul verde, pentru că i se pare dificil să stea atâtea ore cu masca pe față.

„Multă lume acuza elevii că vor să se întoarcă la școală și că este periculos. Eu sunt un elev care nu ar vrea să se întoarcă de tot la școală, adică în scenariul verde, de la simplul fapt că mi se pare greu să stai cu mască 7 ore pe zi până la faptul că nu am încredere în totalitate în oamenii cu care mă întâlnesc.

ADVERTISING

Cred că cel mai bun scenariu măcar pentru lunile septembrie-octombrie ar fi cel galben, să mergem la școală pentru orele de profil, pentru că ele necesită o pregăite aprofundată pe care nu am putut să le facem online”, explică Alina alegerea ei.

Autoritățile de la nivel local sunt complet pierdute în spațiu

Ales de curând președinte al Consiliului Național al elevilor, Rareș Voicu, elev în clasa a XII-a  la Liceul Teoretic “Nicolae Iorga”din Brăila, spune că scenariile au fost date, dar nimeni nu a explicat cum vor fi aplicate.

„Ce am observat eu este faptul că există foarte multă incertitudine în jurul începerii anului școlar. Și incertitutdinea aceasta este dată de faptul că autoritățile au mers pe descentralizare, ceea ce e foarte bine și am apreciat acest lucru, dar au mers pe descentralizare într-un moment în care școlile nu știu ce au de făcut și nici nu au fost emise niște norme foarte clare de implementare a acestor scenarii despre care știm cu toții.

Și acum suntem într-o nebuloasă completă legat de cum vom începe școala. Și autoritățile de la nivel local mai ales, care sunt însărcinate până la urmă cu deschiderea școlilor și cu încadrarea școlilor în scenarii, sunt complet pierdute în spațiu. Această confuzie se extinde automat la nivelul elevilor”, a spus Rareș Voicu.

Primește zilnic întrebări de la colegii lui despre modul în care va începe școala.

„Avem colegi care ne întreabă cum vom începe școala, ce se va întâmpla în școală, în școala mea ce va fi și nu știm ce să le răspundem. E alarmant pentru că mai e o lună până la începerea anului școlar și încă nu avem un plan clar. Or, lucrurile astea iau timp, pentru că ne aflăm într-o situație deosebită cu care nu ne-am mai confruntat până acum”, arată președintele CNE.

Silviu Morcan este un alt elev în clasa a XII-a care învață la  Colegiul „Mircea cel Bătrân” din Constanța. El spune că oricare din scenarii ar fi bun, dacă s-ar crea condițiile pentru ca elevii să aibă tot ce le trebuie.

„Eu personal aș vrea ca decizia de reîncepere a școlii să fie descentralizată la nivel local, așa cum s-a și spus, însă cu toate măsurile igienico-sanitare care să fie asigurate de către stat și respectate de către elevii care se vor întoarce la școală.  

Pentru că așa cum majoritatea se încadrează în scenariul verde statul trebuie să asigure și măsurile care se impun, și aici vorbim de dotarea grupurilor sanitare din școli, asigurarea măștilor, asigurarea distanțării fizice și așa mai departe.

Și în cazul scenariului galben sau roșu, care implică învățarea online, este necesar ca toți elevii să aibă acces la un dispozitiv conectat la Internet, ca toți elevii să poată continua învățarea de acasă”, afirmă Silviu Morcan.

40,8% dintre elevi și-ar dori reluarea cursurilor în format fizic

Un sondaj realizat de Consiliului Național al Elevilor la începutul lunii august printre elevi din toată țara arată că 40,8%  dintre aceștia și-ar dori reluarea cursurilor în format fizic, dacă va fi posibilă respectarea măsurilor de siguranță impuse de autorități.

Un procent de 30,3% dintre elevi au declarat  că preferă reluarea cursurilor în sistem hibrid - disciplinele de profil să fie studiate fizic, iar celelalte online. Un procent mai mic, de 15,5%, declară că își doresc reluarea cursurilor în sistem exclusiv online, iar restul a declarat că preferă reluarea cursurilor în sistem hibrid - fizic și online, prin împărțirea clasei în grupe, astfel încât să se păstreze distanțarea socială.

Ce spun directorii despre scenariile de deschidere a școlii: Problemele cu care ne vom confrunta în septembrie

Peste jumătate (50,7%) dintre elevi consideră că, în cazul continuării învățării online, este necesară adaptarea curriculei naționale, astfel încât orele virtuale să pună accentul pe asimilarea conținuturilor de bază din materie.

Totodată, 49,6% dintre elevi afirmă că este necesară formarea cadrelor didactice în contextul asimilării competențelor digitale pentru educația online. Peste 40% dintre respondenți susțin că este nevoie de o platformă unică de învățare online la nivel național, pe care să poată regăsi și materialele didactice de la clasă.

Citiți și: Cum va arăta școala în pandemie: Se pot monta separatoare de plastic în clase. Va fi elevul și banca, la un metru distanță de ceilalți

Deschiderea școlilor: Ce fac Robu și Boc pentru elevi, dar și cea mai mare problemă de la Clejani


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇