Ce spun directorii despre scenariile de deschidere a școlii: Problemele cu care ne vom confrunta în septembrie

Ce spun directorii despre scenariile de deschidere a școlii: Problemele cu care ne vom confrunta în septembrie

La o lună până începerea anului școlar nu este sigur pentru școli în ce scenariu vor începe cursurile. Multe dintre școli au făcut chestionare pentru profesori, părinți și elevi pe care i-au întrebat cum vor să înceapă școala.

Cu toate că Ministerul Educației și președintele Klaus Iohannis au declarat că decizia privind începerea școlilor se va descentraliza, în teren situația arată că scenariul tot de la centru se va decide. Cel puțin asta se va întâmpla în câteva licee cu ai căror directori a stat de vorbă SpotMedia.ro.

La Colegiul Național „Ghe. Lazăr” din București, jumătate dintre profesorii, părinții și elevii care au răspuns la chestionarul privind modalitatea de începere a școlii ar prefera varianta scenariului verde – adică să vină fizic la școală.

„În număr mai mare profesorii preferă varianta mixtă – adică scenariul hibrid, cu unii elevi la școală și alți elevi acasă”, ne-a spus Ioana Neagoe, director la Colegiul Național „Ghe. Lazăr” București.

„Acum nu știu ce urmează să se hotărască. Eu nu cred că va fi o decizie la nivel de școală, probabil că vor hotărî tot la nivel centralizat. Noi suntem pregătiți să începem în toate felurile.

Dar ne-ar mai trebui să achiziționăm niște microfoane performante și niște camere, ca imaginea să fie de calitate. Cert este că trebuie să-i vedem fizic pe copii. Pe de altă parte, evaluarea trebuie făcută în scris, trebuie găsite niște soluții de compromis. Soluția mixtă (modelul hibrid – n.red.) este cea mai bună după părerea mea”, a explicat directorul.

Citiți aici care sunt scenariile începerii școlilor: Klaus Iohannis: Majoritatea elevilor va merge efectiv, fizic, la şcoală. Sunt trei scenarii, decizia e la nivel local (Video)

”Școala nu poate să decidă fără primărie, pentru că prezența copiilor la școală presupune și o cheltuială în plus”

Ioana Neagoe spune că elevii și profesorii au experiență cu școala online, dar din martie până în iunie a fost foarte greu, toată lumea aștepta să se termine.  

„În varianta în care ar veni clasele a VIII-a și a XII-a permanent la școală, și ceilalți să facă mixt, ne vor ajunge spațiile dacă folosim și sala de sport și sala de festivități.

Școala nu poate să decidă fără autoritățile locale, pentru că prezența copiilor la școală presupune și o cheltuială în plus din partea primăriilor pentru tot ce înseamnă igienizare”, a mai arătat directorul.

Citiți și: Monica Anisie: Școala știe cel mai bine cum stă din punct de vedere administrativ și epidemiologic

De ce ar trebui să înceapă școala normal? Ioan Aurel Pop: Nu putem să credem că în mintea elevului intră toate de-a gata dacă el se uită pe Google

Tot varianta hibrid este preferată și de elevii și profesorii de la  Colegiul Național „Sf Sava”  din București, unde administratorii sunt pregătiți pentru scenariul verde și pentru cel galben.

„Cei mai mulți au spus că înclină spre această variantă hibrid, astfel că jumătate dintre elevi sunt în clasă, iar ceilalți sunt acasă. Eu cred că aceasta este cea mai plauzibilă soluție până depășim această pandemie”, spune Elena Crocnan, director al Colegiului Național „Sf. Sava”.

„Noi din fericire avem un singur schimb, oricând putem trece la două schimburi, însă e vorba și de resursele umane necesare în acest caz. Probabil că cel mai bun scenariu e acela hibrid, în care elevii vin la școală pe rând”, adaugă directorul citat.

”E o utopie să ne imaginăm că am putea să facem două schimburi, cu două rânduri de profesori”

Fiecare clasă are o „oglindă” în care elevii sunt puși la cel puțin un metru distanță.

„Nu vom modifica numărul de ore din program, noi nu avem cum să dublăm numărul de cadre didactice. E o utopie să ne imaginăm că am putea să facem două schimburi, cu două rânduri de profesori, ca să împărțim clasele în două jumătăți”, ne-a mai spus  Elena Crocnan.

Citiți și: Deschiderea școlilor: Ce fac Robu și Boc pentru elevi, dar și cea mai mare problemă de la Clejani

Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța este în pregătiri intense pentru începerea școlii.

„Instalăm rețeaua de Internet în toate spațiile școlare, în vreo 40 de clase pe care le dotăm cu calculatoare ca să putem pune în practică unul dintre scenarii.

Ne-am pregătit  și pentru scenariul din clasă  și pentru cel mixt – pentru jumătate acasă – jumătate în clasă. Apoi, amenajăm niște săli suplimentare pentru clasele terminale, în ideea că le vom despărți în două, ca să vină zilnic la cursuri. Montăm robineți la bază, jet de aer cald, facem tot ce trebuie să îmbunătățim condițiile de igienă”, a declarat Vasile Nicoară, directorul Colegiului Național „Mircea cel Bătrân” Constanța, pentru SpotMedia.ro.

În opinia acestuia, dacă s-ar opta pentru scenariul verde și ar trebui respectate normele sanitare, ar fi mai multe puncte slabe. „Ne mai trebuie să angajăm patru oameni de serviciu. Divizarea claselor de a VIII-a și a XII-a ar crește numărul de profesori cu încă vreo 15. Nu văd cum am putea rezolva această problemă, că sigur înseamnă o majorare de buget”, a spus Nicoară.

La Timișoara, se propune o modificare a sistemului hibrid

Colegiul  „C. D. Loga” din Timișoara ia în considerare scenariul hibrid.

„În cazul în care s-ar aplica scenariul hibrid sau 2,  pe care noi l-am luat în considerare și l-am votat, scenariul care presupune ca elevii să vină pe rând la școală, acest scenariu s-ar plia cel mai bine pe ce avem noi la școală, mai ales că fiecare clasă este dotată cu Internet, astfel încât transmisiunile din timpul orelor se pot face 100%. Acest scenariu nouă ne-ar conveni cel mai mult”, arată  Violeta Craina – director adjunct la Colegiul  „C. D.  Loga” din Timișoara.

Scenariul hibrid este cel mai convenabil pentru că, altfel, dacă toți copiii ar veni la școală, ar trebui să vină în două schimburi și va trebui dublat și  personalul școlii. Cu toate că școala preferă asta, nu știe ce se va întâmpla.

„Noi am optat pentru asta, dar n-am fost puși în fața faptului de a hotărî, ci doar de a bifa un anumit scenariu din cele 3.

Clar că e exclus școala numai online. Noi am preferat un scenariu 2 modificat, în sensul că și clasele a VIII-a și a XII-a să vină în același regim cu ceilalți copii, adică numai jumătate. Nu am avut această opțiune, dar am propus.

Acum așteptăm de la inspectoratul școlar să ni se comunice care sunt măsurile pe care putem să le luăm sau trebuie să le luăm. Și în funcție de ce se hotărăște la minister, respectiv la inspectorat, noi vom lua măsurile care se impun”, a mai spus Violeta Craina.

Citiți și: Ce spun directorii de școală despre începerea anului școlar: „Nu vrem online, pentru că ăsta nu e învățământ”

Învățământul online va fi reglementat prin ordonanță de urgență

Aici găsești cele mai tari exclusivități SpotMedia.ro