Ce spun directorii de școală despre începerea anului școlar: „Nu vrem online, pentru că ăsta nu e învățământ”

Ce spun directorii de școală despre începerea anului școlar: „Nu vrem online, pentru că ăsta nu e învățământ”

În lipsa unei decizii, începerea școlii în România rămâne încă neclară.

Scenariile puse în discuție în spațiul public arată că varianta cursurilor fizice la școală este puțin probabil să fie luată în calcul în condițiile pandemiei de coronavirus. Grupul de lucru format din mai multe ministere, printre care cele ale Educației și Sănătății, a avansat și scenariul prin care o parte dintre elevi să se afle în sala de clasă, iar alții să urmărească același curs online.

Dacă în septembrie situația epidemiologică va fi una foarte gravă, atunci școala va începe online.

Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat că este posibil ca decizia modului în care începe școala să fie lăsată la nivelul unităților de învățământ.

SpotMedia.ro a stat de vorbă cu câțiva directori de școală din mediul rural și din București pentru a vedea cât de pregătiți sunt pentru a lua o decizie asupra modului cum vor începe cursurile în 14 septembrie.

Unii dintre directori s-au gândit deja la niște soluții, alții spun că e mult prea devreme având în vedere situația epidemiologică.

„Sper că se va ajunge la o hotărâre unitară”

Școala gimnazială din Ogrezeni, județul Giurgiu, are 500 de elevi care învață în patru clădiri. Directorul școlii, Cristina Niță, spune că ar trebui ca decizia privind începerea noul an școlar să fie unitară.

ADVERTISING

„Am așteptat să decidă ministerul. Nu mi se pare în regulă să lase hotărârea la latitudinea școlilor. Avem și clase suprapopulate de 27 de copii și clase mai puțin numeroase. Sper că se va ajunge la o hotărâre unitară, nu așa fiecare de capul lui să facă ce e mai bine sau mai puțin bine”, crede ea.

Cristina Niță e convinsă că, în condițiile actuale, în care numărul de cazuri de infectări este mare, nu se pune problema începerii în mod normal a școlii.

Cu toate că e în mediul rural, școala din Ogrezeni s-a descurcat bine cu predarea online, deși nu toți copiii au avut acces la Internet.

„Ministerul spune că este în curs să facă o achiziție de tablete pentru copiii care nu au. Dar pentru moment nu știu cărui grup țintă se adresează această achiziție.

Noi am dat anumite situații pe parcursul acestei perioade cu copiii care nu au avut acces la predarea online, pentru că nu au avut niciun dispozitiv, dar nu știu dacă acele situații sunt baza acestei achiziții, pentru că de atunci nu ne-au mai cerut nimic.

Problema noastră a fost că nu toți copiii au avut dispozitive. Dar în momentul în care s-a luat decizia să predăm online ne-am descurcat foarte bine, și profesori despre care aveam îndoieli că se vor adapta la online au reușit să facă progrese imediate”, adaugă directorul. 

ADVERTISING

Profesorii de la Ogrezeni încă așteaptă să participe la cursuri de formare pentru predarea online.

„Se tot vehiculează ideea că profesorii vor face cursuri de pregătire pentru predarea online, dar pentru moment nu s-a demarat nimic în sensul acesta. Ceva concret pentru predarea online nu am primit”, a mai spus directorul din Ogrezeni.

„Am face învățământ în schimburi”

Directorul unei alte școli  din mediul rural  consideră că ar fi mai bine ca decizia să fie locală, adică să o ia școala.

Școala Gimnazială din Vânătorii Mici, Giurgiu, are 500 de copii, care învață în 7 clădiri răspândite în satele din împrejurimi.

„Nu vrem online, pentru că ăsta nu e învățământ. Și dacă s-ar putea să ne lase să ne organizăm, pentru că noi știm cu cine lucrăm și cum lucrăm. Ne-am descurca, pentru că nu avem efective de elevi foarte mari, iar cursurile sunt numai dimineața.

Cel mai mult sunt 20 de elevi într-o clasă. Dar pentru că învățăm numai dimineața,  eventual am face învățământ în schimburi. Chiar vorbeam și cu domnul primar că noi ne-am descurca dacă ne-ar lăsa învățământ tradițional”, a declarat Aurora Zetea, director la școala din Vânătorii Mici, județul Giurgiu, pentru SpotMedia.ro.

ADVERTISING

„Profesorii ar fi dispuși să vină pe grupe cu  copiii”

Profesorii din București arată că s-au gândit deja la niște scenarii despre cum ar putea să înceapă noul an școlar. Unul dintre acestea ar putea fi cursurile în grupe mai mici de elevi și în schimburi.

Violeta Dascălu, director la  Școala Ferdinand din Sectorul 2 al Capitalei, arată că cei aproape 780 de elevi ar putea să vină pe rând la școală.

„Avem niște scenarii, de exemplu, putem funcționa și în două ture, dar aceste scenarii nu sunt încă puse la punct. Ce am făcut până acum este că am stabilit cumva un plan de acțiune pe nevoile pe care le avem pe zona digitală”, a precizat Violeta Dascălu, pentru care ideea de a lua decizia local ar fi una foarte bună.

Noi avem spații suficiente. Chiar discutam cu profesorii  și mi-au spus că ar fi dispuși să vină pe grupe cu  copiii,  numai să fie fizic la școală.

Dacă mă întrebați pe mine, nu am dotare în fiecare sală încât să pot să fac o transmisiune în direct, astfel încât și copiii de acasă să poată învăța. Nu avem tehnologie  pentru toată școala, adică pentru 29 de clase.

Ceea ce înseamnă că trebuie să ne gândim la un mix – și la școală, și acasă. E foarte complicat să zic acum cum o să fie”, a adăugat profesoara.

„Predarea online se poate face cu mai multe clase deodată”

Elevii de la Colegiul Național Mihai Viteazul sunt printre puținii care învață într-un singur schimb, însă de la toamnă s-ar putea să vină pe rând.

O soluție la care mă gândesc eu  este că dacă e vorba de predare online se poate face cu mai multe clase deodată, iar apoi profesorii pot face dialoguri cu grupe mai mici de elevi.

Este o soluție de avarie, dar elevii trebuie să aibă acces la învățătură. Dar vedem și cum vom organiza activitățile de învățare, să vedem câtă muncă individuală va avea elevul și cât va lucra împreună cu profesorul, dar online”, ne-a spus Sever Popa, directorul de la  Colegiul Național Mihai Viteazul.

O decizie finală privind cursurile din toamnă ar putea fi luată prin august „Cred că ar fi bine să discutăm despre aceste scenarii spre sfârșitul lunii august, să vedem care va fi contextul epidemiologic. Până acum, toți profesorii de la Mihai Viteazul au predat online, au făcut și pregătire pentru bacalaureat. E adevărat că nu s-au făcut toate activitățile, dar a fost o soluție de avarie, nu putem substitui școala cu așa ceva”, a subliniat Sever Popa.

Deocamdată, ceea ce se știe sigur este structura anului școlar 2020-2021, ale cărui cursuri încep pe 14 septembrie:

  • Semestrul I – 17 săptămâni de cursuri (14 septembrie – 29 ianuarie 2021)
  • Semestrul al II-lea – 17 săptămâni de cursuri (8 februarie -18 iunie 2021)

Vacanțele elevilor sunt programate astfel:

  • Vacanță intrasemestrială (învățământ preșcolar și primar): 26 octombrie – 1 noiembrie 2020
  • Vacanța de iarnă: 23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021
  • Vacanța intersemestrială: 30 ianuarie – 7 februarie 2021)
  • Vacanța de primăvară (Paștele Catolic (2 – 11 aprilie)/Paștele Ortodox (30 aprilie – 9 mai)
  • Vacanța de vară: 18 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care vor începe cursurile anului școlar 2021-2022).

Citiți și:

Monica Anisie încă nu știe când și cum va începe noul an școlar, dar anunță că profesorii vor fi obligați prin lege să predea online

Cum va începe anul școlar? Monica Anisie prezintă ”cel mai bun scenariu”: Unii dintre elevi vor fi la școală, iar alții vor urmări cursurile online, urmând să facă rocada (Video)


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇