Din peste 22.000 de clădiri şcolare, 5.000 nu au acces la Internet - raport oficial

Din peste 22.000 de clădiri şcolare, 5.000 nu au acces la Internet - raport oficial

5.000 de clădiri şcolare, din cele peste 22.000 existente la nivel naţional, nu au acces la Internet în acest moment, iar autorităţile şi operatorii fac demersuri pentru a conecta 2.800 de unităţi până începe şcoala, a declarat, joi, Jean Badea, consilier în Ministerul Educaţiei.

El a participat la conferinţa online „Telecomunicaţie & educaţie: Gradul de acoperire a reţelelor de telecomunicaţii – condiţie pentru educaţia la distanţă”, organizată de ziarul Bursa.

Un oficial din Guvern spune că cele 250.000 de tablete pentru elevi nu vor fi în școli pe 10 septembrie. 1 din 4 clase nu are Internet

ADVERTISING

Badea a arătat că, la nivel guvernamental, a fost constituit un grup de lucru la care au participat factorii decidenţi, ministerele de resort şi operatorii din sectorul telecom.

"Pot să anunţ acum în premieră, având în vedere faptul că s-a lucrat până târziu aseară la identificarea punctuală a clădirilor unităţilor care pot fi conectate că, până în data de 14 septembrie, din cele aproximativ 5.000 de clădiri care nu sunt conectate în acest moment, se vor face demersuri pentru 2.800 de clădiri ca să fie conectate până la momentul 14 septembrie, când se reiau cursurile.

ADVERTISING

Cum spuneam, grupul de lucru a fost extrem de activ, foarte târziu aseară s-a terminat această analiză punctuală făcută pe fiecare din cele 5.000 de clădiri care la momentul acesta nu beneficiază de Internet, din cele peste 22.000 de clădiri pe care Ministerul Educaţiei le-a identificat în teritoriu ca fiind clădiri cu destinaţia de învăţământ", a spus oficialul ministerial.

Salvați Copiii România lansează campania ”Vreau la școală!” în ajutorul elevilor care nu au computer, tabletă sau internet

Problema majoră, în zonele defavorizate

Potrivit acestuia, problema majoră este în zonele defavorizate.

ADVERTISING

"Sperăm ca începutul anului şcolar să ne găsească cu un număr cât mai mic de unităţi în care nu ajunge resursa de Internet. Avantajul este că în zonele respective, cu comunităţi mici, va exista posibilitatea ca învăţământul să se desfăşoare faţă în faţă, deci resursa de Internet nu este indispensabilă, ceea ce nu înseamnă că nu este necesară.

Cu siguranţă este necesară, dar procesul de educaţie va putea continua şi până când resursa de internet va ajunge şi în comunitatea respectivă", a completat Badea. 

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇