Un vis de pe vremea romanilor, pe cale să devină realitate. Italia vrea să construiască cel mai lung pod suspendat din lume (Foto)

Un vis de pe vremea romanilor, pe cale să devină realitate. Italia vrea să construiască cel mai lung pod suspendat din lume (Foto)

Italia vrea să construiască un pod care să lege continentul de Sicilia, prin strâmtoarea Messina, un vis ce dăinuie de la romani încoace.

Dacă va fi construit, podul peste Strâmtoarea Messina va avea o deschidere de 3,2 kilometri și va fi cel mai lung pod suspendat din lume, potrivit CNN.

Recent, proiectul a devenit mai tangibil datorită unui decret adoptat luna trecută de Guvernul Giorgia Meloni, după ce ministrul Transporturilor, Matteo Salvini, a relansat un plan promovat pe vremea când Silvio Berlusconi era prim-ministru.

În 2006, un consorțiu condus de firma italiană Salini Impregilo, numită acum WeBuild, a câștigat licitația pentru construirea podului. Guvernul Berlusconi a picat în același an și, odată cu el, și planurile de construire a podului. Următorul premier, Romano Prodi, a considerat că proiectul este o risipă de bani și un risc pentru mediu.

ADVERTISING

Mai multe guverne au încercat apoi să îl reînvie, iar actuala coaliție de guvernare condusă de Meloni, Salvini și Berlusconi l-a inclus pe lista promisiunilor din campania electorală. Când Salvini a devenit ministru al Transporturilor, a făcut din pod o prioritate. Cel mai probabil, acesta va fi construit tot de WeBuild, a precizat Salvini la o conferință de presă din martie.

#PonteSulloStretto: un’opera strategica, immediatamente cantierabile e volano di crescita economica, che rende...

Publicată de Webuild pe Miercuri, 19 aprilie 2023

Directorul de inginerie al WeBuild, Michele Longo, a fost invitat în parlamentul italian, pe 18 aprilie, pentru a vorbi despre proiect.

ADVERTISING

"Podul peste Strâmtoarea Messina este un proiect care poate începe imediat. Imediat ce contractul este restabilit și actualizat, proiectul poate începe. Proiectarea executivă se estimează să dureze opt luni, în timp ce timpul necesar pentru construirea podului va fi de puțin peste șase ani", a spus Longo în Parlament.

Costurile proiectului se ridică la 4,5 miliarde de euro pentru podul în sine și la 6,75 miliarde pentru infrastructura necesară de ambele părți. Începând cu 1965, a fost cheltuită deja suma de 1,2 miliarde de euro pe studii de fezabilitate.

În timp ce planurile avansează, provocările cu care se confruntă proiectul sunt complexe, mai arată sursa citată.

ADVERTISING

Una dintre ele este faptul că sudul Italiei este afectat de corupție, aici operând două mari sindicate ale crimei organizate, 'Ndrangheta calabreză și Cosa Nostra siciliană, care se infiltrează adesea în proiectele de construcții.

Arestarea recentă a șefului Cosa Nostra, Matteo Messina Denaro, fugar de 30 de ani, care se opunea construirii podului, reprezintă o victorie, însă temerile rămân.

Un studiu al think-tankului Nomos Centre publicat în urmă cu 20 de ani, care este actualizat, arată că anumite componente ale proiectului, cum ar fi transportul și aprovizionarea, ar putea cădea sub controlul mafiei, dar și că este posibil ca mafioții locali să ceară bani pentru protecție.

Totodată, există anumite dificultăți tehnice care pot sta în calea dezvoltării proiectului.

Strâmtoarea Messina se află într-o zonă seismică unde, în 1908, un cutremur de 7,1 grade a ucis peste 100.000 de oameni și a generat un tsunami care a devastat zonele de coastă atât pe partea calabreză, cât și pe partea siciliană. A rămas până la această dată cel mai devastator eveniment seismic înregistrat în Europa.

De asemenea, apele sunt turbulente aici, curenții fiind atât de puternici încât smulg alge de pe fundul mării.

La rândul lor, activiștii de mediu avertizează că podul ar putea avea un impact devastator pentru sol și fauna din regiune.

C.S.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇