Marea Britanie încasează o lovitură puternică din partea unui important om de afaceri, odinioară susținător vehement al beneficiilor Brexit, care a anunțat că își mută producția ultimei generații de Land Rover în Franța.
Sir Jim Ratcliffe, o voce vehementă în favoarea Brexit la referendumul din 2016, a confirmat că noile modele 4×4 vor fi produse în Franța, spulberând speranțele britanicilor că modelul Grenadier, care se inspiră din primul Land Rover, ar putea fi fabricat la noua uzină din Țara Galiilor, relatează BBC.
Pe vremea când vorbea despre planul său de a construi acest autovehicul la Bridgend, în sudul Țării Galilor, Ratcliffe spunea că e o ”dovadă puternică de încredere în producția britanică”.
Britanicii își puneau nădejdea că fabrica va crea până la 500 de locuri de muncă, având potențialul de a produce aproximativ 25.000 de modele Grenadier anual.
Însă planurile pentru Marea Britanie au fost puse pe pauză în iulie, când Ineos Automotive (aparținând miliardarului Ratcliffe - n.red) a negociat achiziția fabricii Mercedes-Benz Hambach din Moselle.
”Hambach reprezintă o ocazie unică”, a spus acesta.
Miliardarul Ratcliffe, care și-a construit averea conducând compania de chimicale Ineos, a adăugat că Hambach este o fabrică auto modernă cu forță de muncă de talie mondială.
”Ineos Automotive și-a setat un obiectiv din a construi cea mai bună utilitară 4x4 din lume, iar în noua noastră casă din Hambach chiar asta vom face”, a explicat acesta.
Noul model, produs deja din 2021 în Franța
În cadrul înțelegerii, Ineos va putea construi de asemenea și modelul electric Daimler Smart EQ în fabrica Hambach, dar și piese pentru Mercedes Benz, pe lângă modelul Grenadier care îl are ca sursă de inspirație modelul Land Rover Defender.
”Locația excelentă a fabricii, la granița dintre Franța și Germania, la doar 200 de kilometri de Stuttgart, oferă un excelent acces la lanțurile de aprovizionare, la forța de muncă și piețele-țintă”, explică Ineos Automotive într-un comunicat de presă.
Daimler, compania germană care deține Mercedes, spune că Ineos va intra în posesia fabricii în următoarele săptămâni, însă nu a vehiculat niciun preț.
Producția noului model va începe spre sfârșitul anului viitor.
”O dezamăgire”
Chris Elmore, membru al Partidului Laburist din Marea Britanie, a scris pe Twitter că decizia reprezintă o ”dezamăgire zdrobitoare”.
”Brexit este cu siguranță un factor major, iar asta e greu de digerat. Proprietarul Ineos era un personaj foarte vocal pro Brexit, care propovăduia beneficiile părăsirii Uniunii Europene”, amintește acesta.
Aceasta este cea de-a doua decizie care afectează regiunea Bridgend, după ce Ford și-a închis fabrica auto din zonă după 40 de ani de activitate, lăsând fără loc de muncă 1.700 de oameni.