Putin rămâne fără trenuri: Căile ferate din Rusia se confruntă cu „colapsul iminent”

Putin rămâne fără trenuri: Căile ferate din Rusia se confruntă cu „colapsul iminent”
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Căile Ferate Ruse, deținute de stat, riscă „un colaps iminent”, pe fondul unei penurii de locomotive, cauzată de sancțiunile impuse de Occident din cauza războiului din Ucraina.

Sancțiunile au contribuit la o penurie de rulmenți cu bile în Rusia, care a afectat întreținerea locomotivelor. Asta a dus la multe defecțiuni ale trenurilor și la o creștere a numărului de locomotive scoase din uz, scrie Newsweek.

Canalul de Telegram VChK-OGPU, despre care se crede că are legături cu agențiile de securitate ruse, a raportat luni, citând o sursă anonimă, că șeful adjunct al rețelei feroviare, Serghei Kobzev, le-a spus subordonaților săi în cadrul unei întâlniri interne „că situația este critică”.

ADVERTISING

„Prăbușirea completă a întregii rețele de căi ferate din țară s-ar putea produce în câteva zile. Șefii [căilor ferate ruse] au primit ordin să lucreze până la epuizare. Cei care nu reușesc să facă față sunt amenințați cu demiterea și „execuția”. Aceasta este motivația”, transmite sursa citată.

Ministerul de Justiție de la Moscova a încadrat VChK-OGPU în registrul „agenților străini” la începutul acestei luni, pentru „diseminarea de informații false menite să creeze o imagine negativă a armatei ruse”.

ADVERTISING

Pe de altă parte, Igor Sushko este un blogger militar ucrainean și directorul executiv al Grupului de cercetare Wind of Change. El a postat un clip audio de la întâlnirea dintre Kobzev și subalternii săi, în care spune că „rețeaua feroviară rusă se află pe buza colapsului total”.

„Împreună facem planuri; suntem la patru zile până la oprirea completă a rețelei (...) Am intrat într-o zonă în care fie îndepliniți sarcina cu precizie și se verifică într-o oră sau două dacă ați finalizat sarcina și ne reajustăm abordarea cu o atitudine diferită și revenim la o normalitate sau [lucrarea] va fi finalizată de alți oameni și rapid, și fiabil”, ar fi spus adjunctul șefului Căilor Ferate Ruse în cadrul întâlnirii.

ADVERTISING

Newsweek menţionează că nu a putut verifica în mod independent autenticitatea clipului audio sau a raportului VChK-OGPU și a contactat Ministerul de Externe al Rusiei pentru comentarii, dar nu a primit răspuns.

Căile Ferate Ruse au raportat în 2023 că numărul de trenuri suspendate din cauza unor probleme tehnice s-a dublat, pe fondul lipsei de piese critice.

Motivul este „întreținerea insuficientă a flotei de locomotive”, a scris Kommersant în martie.

Un purtător de cuvânt al Căilor Ferate Ruse a declarat pentru Vedomosti în februarie că problema „a devenit deosebit de acută” în ultimul trimestru al anului 2023.

Analiștii de la Centrul pentru Studii Strategice și Internaționale (CSIS) din Washington au precizat anul trecut că deficitul de rulmenți cu bile în Rusia are un efect secundar asupra producției de vehicule. Producătorul suedez de rulmenți SKF Group a încetat toate activitățile și operațiunile în Rusia, ca răspuns la războiul din Ucraina, în aprilie 2022.

„Din punct de vedere istoric, Rusia a importat majoritatea rulmenților săi de înaltă calitate de la producătorii occidentali”, arată analiștii CSIS.

„În 2020, de exemplu, Rusia a importat rulmenți cu bile în valoare de peste 419 milioane de dolari, din care aproximativ 55% provenind din Europa și America de Nord; Germania a fost cel mai mare partener comercial al Rusiei, preluând 17% din totalul importurilor în acel an.

După începutul invaziei, marii producători occidentali de rulmenți au părăsit Rusia și și-au încheiat vânzările acolo”, explică analiștii.

Sancțiunile occidentale au creat astfel un deficit de componente și forțează Moscova să le înlocuiască cu alternative de calitate inferioară.

„Deocamdată, eforturile Moscovei de a substitui importurile rămân în mare parte nereușite”, au adăugat analiștii.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇