Hidroelectrica a început să emită facturile întârziate. Astfel, sâmbătă, 5 august, cel mai mare producător de energie din România a emis facturile pentru luna mai, după ce pe 1 august a trimis facturile pentru luna aprilie.
Scadența pentru facturile din mai este 19 septembrie, iar pentru cele din aprilie este 15 septembrie.
Chiar și așa, însă, facturile tot nu au ajuns la zi, transmite Economedia.
Amintim că, în iunie, în doar patru zile, Hidroelectrica a le-a emis pe cele pentru lunile ianuarie, februarie și martie.
Întârzierile în emiterea facturilor au început să apară anul trecut, în special în toamnă, dar au continuat și în 2023. Compania Hidroelectrica a explicat că situația a fost cauzată de implementarea unui nou soft de gestiune a clienților, precum și de modificările legislative care au afectat modul de calcul al energiei livrate clienților.
ANRE a amendat Hidroelectrica
Amintim că, în urmă cu câteva luni, Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a amendat cu 400.000 de lei Hidroelectrica, din cauză că nu a emis la timp facturi pentru cei 482.638 de clienţi finali din portofoliu şi nu numai.
La acea vreme s-au găsit următoarele nereguli:
- neemiterea facturilor aferente cantităţilor de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienţi finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare şi în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceştia;
- netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienţi;
- neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condiţiilor de furnizare şi transmiterea documentaţiei necesare de către client.
Hidroelectrica este companie de stat şi a avut un profit net de 4 miliarde de lei în 2022, mai mare cu 33% faţă de anul precedent, deși producția a scăzut. Totodată, compania energetică s-a listat la Bursă în acest an,