ANRE a amendat Hidroelectrica pentru că nu a emis facturi celor 500.000 de clienți. Este însă o sancțiune infimă la profitul ei record

ANRE a amendat Hidroelectrica pentru că nu a emis facturi celor 500.000 de clienți. Este însă o sancțiune infimă la profitul ei record

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a amendat cu 400.000 de lei Hidroelectrica, din cauză că nu a emis la timp facturi pentru cei 482.638 de clienţi finali din portofoliu şi nu numai.

Precizăm că Hidroelectrica este companie de stat şi a avut un profit net de 4 miliarde de lei în 2022, mai mare cu 33% faţă de anul precedent, deși producția a scăzut.

”În contextul numeroaselor sesizări şi reclamaţii primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, am dispus la începutul anului o amplă acţiune de control la furnizorul în cauză.

ADVERTISING

În urma finalizării acţiunii de control, s-au constatat nereguli în activitatea furnizorului, constând în:

  • neemiterea facturilor aferente cantităţilor de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienţi finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare şi în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceştia;
  • netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienţi;
  • neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condiţiilor de furnizare şi transmiterea documentaţiei necesare de către client”, informează ANRE.
ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Amenda aplicată este dublul maximului prevăzut de lege.

ANRE precizează că, în cursul anului 2022, a urmărit constant activitatea Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 365.000 de lei, pentru fapte similare.

”Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale în relaţia cu clienţii finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate”, arată ANRE.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇