Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, afirmă că pentru compania TAROM există ”un plan bun”, dar punerea în aplicare a acestuia nu îl mulţumeşte.
El susţine că, pentru a redeveni profitabilă, compania TAROM are nevoie de o injecţie de capital de 150-200 de milioane de euro, un ajutor de stat având nevoie de aprobarea Comisiei Europene.
”Avem un plan bun acolo, pe care l-am discutat şi cu Comisia Europeană, de uniformizare a flotei, de reducere a personalului - au fost 1.700, acum sunt 1.400, au fost plecări voluntare – de un alt tip de marketing, de reformarea rutelor şi de restructurare internă.
Planul e bun, execuţia nu e încă la nivelul care să mă mulţumească. Mai avem de rezolvat partea de finalizare a buy back-ului pentru flota ATR, de renegociere a contractului pentru acele Boeing-uri care au fost comandate.
Nu e o noutate pentru nimeni, este nevoie de o injecţie de capital la TAROM, la fel ca la Lufthansa, la fel ca la Air France…În jur de 150 până la 200 de milioane de euro”, a afirmat ministrul, întrebat fiind de ce sumă are nevoie compania aeriană.
În schimbul acestor bani, TAROM ar urma să treacă pe profit, în orizontul de timp 2024-2025, dar şi să fie ”o companie modernă, suplă, care să ofere un serviciu bun”, susţine ministrul.
Un eventual ajutor de stat acordat TAROM trebuie aprobat de Comisia Europeană.
Ministrul a mai spus că o companie de dimensiunea TAROM ”nu poate susţine” rute foarte lungi, precum SUA sau China, el arătând că TAROM are contracte foarte bune pentru chartere în acest an.