Drulă are de gând să salveze TAROM cu chartere. Va renunţa la o treime din angajaţi şi din flota de avioane

Drulă are de gând să salveze TAROM cu chartere. Va renunţa la o treime din angajaţi şi din flota de avioane

Planurile ministrului Cătălin Drulă pentru TAROM presupun o reducere cu peste o treime a numărului de avioane, dar şi a angajaţilor. Iar soluţia de supravieţuire pentru compania aeriană de stat sunt charterele.

Ministrul Transporturilor a precizat că are de gând să reducă flota TAROM în următorii ani, în aşa fel încât în 2024 să mai rămână doar 17 aeronave din cele 29 de acum.

2021 vine cu discounturi de până la 50% la principalele categorii de produse și servicii de care afacerea ta are nevoie. Obține oferta AICI!

Cât despre angajaţi, în prezent, TAROM are cam 1.440 de salariați, iar oficialul îşi propune să rămână doar 1.000.

„Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR și Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze 3 tipuri de aeronave”, a explicat Drulă, într-un interviu la Digi24.

Unele dintre avioanele actuale vor fi vândute.

Șapte aeronave mici, folosite în cursele interne sau pe distanţe scurte, ar urma să fie predate celor de la ATR, cu care TAROM a semnat un contract.

„TAROM are un plan de restructurare care a fost discutat și la Comisia Europeană, care implică și reducerea de personal. E un consultant extern care îi ajută, deci optimizare pe partea de costuri și companie mai suplă și eficientă.

TAROM nu a mai fost eficientă de 10-15 ani. Pandemia a fost ultima lovitură, ca să spun așa, pentru această companie. Acest plan este destul de bine pus la punct, implică o injecție de capital din partea statului și vede compania pe profit în 2024-2025”,  a promis Drulă.

Soluţia de avarie: charterele

Pe lângă măsurile de reducere a costurilor, oficialul vede ca soluție pentru ca TAROM să supraviețuiască operarea de chartere către destinații exotice.

„Au luat și niște măsuri - pe partea de creștere de venituri - bune. În primele 5 luni ale anului, din charter au făcut mai mult decât au făcut tot anul trecut. Și anul acesta vor încasa zeci de milioane de euro din chartere.

Se zboară din București în multe destinații turistice, zone exotice, poate și privațiunile din perioada de pandemie au dus la asta. Au fost într-o săptămână 70 de zboruri către Egipt și charterele sunt o metodă bună de a face profit, pentru că e garantat, nu ai emoția umplerii avionului”, a explicat Cătălin Drulă.

Compania TAROM a avut pierderi de 431 de milioane lei in 2020, dupa cum a anuntat pe 15 ianuarie ministrul Drula.

Citeşte şi:


Te invităm și pe pagina noastră de Facebook, unde vei găsi multe lucruri interesante, în plus față de site. Îți mulțumim că ne citești!