Doi furnizori auto cu afaceri în România fac reduceri de personal și închid fabrici

Doi furnizori auto cu afaceri în România fac reduceri de personal și închid fabrici

Continental, producătorul german de componente auto care are operaţiuni puternice în România, cu peste 19.000 de angajaţi, se pregăteşte să anunţe un plan major de restructurare la nivel global, care implică reducerea a peste 5.500 de locuri de muncă.

Continental, unul dintre cei mai mari producători de piese auto din Europa, ar putea anunţa încă de luni reducerea a 3% din personalul său la nivel mondial, potrivit Bloomberg.

Peste 1.000 de locuri de muncă vor fi desfiinţate în aproximativ 30 de locaţii din Germania, majoritatea în posturi administrative, a raportat revista de afaceri, citând oficiali ai companiei pe care nu i-a identificat.

ADVERTISING

Producţia şi dezvoltarea vor fi probabil cruţate deocamdată. Managerii au fost informaţi vineri cu privire la reducerile planificate, iar personalul va fi informat luni.

Un purtător de cuvânt al companiei cu sediul la Hanovra a precizat, într-o declaraţie trimisă prin e-mail, că acum Continental analizează măsuri suplimentare pentru a îmbunătăţi competitivitatea ramurii sale auto, anunță Ziarul Financiar.

„Aceasta include posibile schimbări în structurile administrative pentru a permite luarea unor decizii mai rapide şi mai agile în viitor şi pentru a uşura partea de costuri", a declarat purtătorul de cuvânt al Continental, Marc Siedler.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Continental îşi va informa angajaţii şi apoi publicul odată ce vor fi luate decizii concrete, a adăugat Siedler.

Continental este prezent puternic în România, având 600 de milioane de euro investiţii în fabrica de anvelope de la Timişoara, cu o producţie care a sărit pragul de 300 de mi­lioane de anvelope realizate în România.

Continental a fost primul mare nume internaţional care a pariat pe producţia de anve­lope în România, pornind activitatea la Timişoara înain­tea celor de la Michelin la Floreşti sau Pirelli la Slatina. Dacă în acei ani grupul german era cunoscut pentru anvelopele sale, în anii ce au urmat Continental a de­venit sinonim cu componentele electronice şi unele dintre cele mai avansate sisteme din lume proiectate şi produse la Timişoara sau Sibiu.

ADVERTISING

Grupul Yazaki, unul dintre cei mai mari furnizori auto, a anunţat joi că îşi ajustează capacităţile de producţie pentru a se alinia situaţiei actuale a pieţei auto globale, pe fondul intensificării electrificării, urmând să închidă fabrica de componente auto de la Buzău şi să reducă numărul locurilor de muncă de la Ploieşti.

Pentru fabricile din Brăila, Caracal şi Ploieşti, compania va lua măsuri ca să se poată dezvolta în viitor.

Yazaki este unul dintre principalii producători de cablaje auto, sector foarte sensibil la costuri, unde în general angajaţii sunt plătiţi cu salariul minim pe economie. Producţia de cablaje înseamnă multă muncă manuală, însă creşterea costurilor cu traiul i-a împins pe mulţi să meargă spre joburi mai bine plătite în România sau să plece spre Europa de Vest pentru un venit mai ridicat.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇