Industria auto se aşteaptă la 3-4 luni de producţie afectată de criza microcipurilor, iar constructorii auto direcţionează componentele către modelele cu cererea cea mai mare.
Dacia anunţă trei zile fără producţie la Mioveni din cauza lipsei microcipurilor, iar criza industriei auto europene s-ar putea prelungi şi în următoarele trei-patru luni, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), relatează ZF.
În cazul uzinei Ford, producţia nu este afectată, în condiţiile în care americanii redirecţionează către Craiova componentele necesare.
„Producţia de vehicule de la fabrica Ford Craiova nu este afectată în acest moment de lipsa semiconductorilor. Strategia Ford cu privire la acest subiect este aceea de a prioritiza producţia vehiculelor-cheie, folosind în mod optim volumele alocate de semiconductori.
Sunt mai mulţi factori care sunt luaţi în considerare, inclusiv cererea de piaţă existentă pentru fiecare model în parte şi/sau contribuţia fiecărui vehicul cu privire la angajamentele noastre legate de eficientizarea consumului de carburant“, au spus oficialii Ford România.
Opriri de producție
La nivel european grupurile Renault, Stellantis (Fiat, Peugeot-Citroen, Opel) dar şi VW sau Ford au anunţat opriri de producţie din cauza lipsei componentelor electronice.
În cazul Renault, francezii vor opri producţia în Franţa la o uzină, la cele două situri din Maroc - Tanger şi Casablanca şi în România, la Mioveni pentru câteva zile, conform Automotive News Europe.
„În cursul lunii februarie, Renault va adapta producţia industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiţi furnizori. Astfel, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5, 8 şi 12 februarie, iar la Uzina Mecanică şi Şasiuri, parţial, în data de 8 februarie.
Echipele Grupului, Supply Chain şi Achiziţii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto“, au spus reprezentanţii din cadrul Direcţiei Comunicare Groupe Renault România.
În condiţiile în care uzina produce în medie 1.300 de maşini pe zi, trei zile de producţie înseamnă pierderi de 4.000 de unităţi, cu o valoare de piaţă de circa 60 milioane de euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro.
La nivel mondial constructorii auto sunt afectaţi de lipsa de semiconductori.
Cipurile sunt utilizate în managementul motorului sau sistemele de asistenţă la condus, componente care vin din Asia şi în special din Taiwan.