Bernard Arnault, al treilea cel mai bogat om din lume, îşi vinde întreaga participaţie la Carrefour

Bernard Arnault, al treilea cel mai bogat om din lume, îşi vinde întreaga participaţie la Carrefour

Bernard Arnault, CEO al LVMH (Louis Vuitton, Moët, Hennessy), şi-a vândut întreaga participaţie la compania franceză Carrefour, retailer în care a investit pentru prima dată în urmă cu 14 ani.

Arnault avea o participaţie de 5,7% prin intermediul companiei de holding Financiere Agache, obţinând în urma vânzării 724 de milioane de euro, a anunţat banca elveţiană Société Générale, relatează Reuters.

Participaţia a fost vândută cu un preţ de 16 euro per acţiune, după ce Arnault, alături de firmele de investiţii Colony Capital şi Axon Capital, a obţinut o deţinere de 9,8% în 2007, la o medie de preţ de 47 de euro per acţiune.

ADVERTISING

O sursă anonimă citată de agenţia americană de ştiri spune că Agache nu a pierdut din punct de vedere financiar de-a lungul anilor, în mare parte datorită emiterii de dividende, însă analiştii din cadrul băncii franceze Bryan Garnier estimează că Arnault a ieşit pe pierdere.

Şeful LVMH, care este al treilea cel mai bogat om din lume, cu o avere de 161 miliarde de dolari, era unul dintre cei trei acţionari majori ai companiei, alături de familia Moulin, unul dintre fondatorii galeriilor franceze Lafayette, şi omul de afaceri brazilian Abilio dos Santos Diniz.

ADVERTISING

Arnault a declarat la începutul anului că îl susţine pe noul CEO Carrefour Alexandre Bompard, într-o perioadă în care directorul executiv se afla în discuţii cu grupul Couche-Tard pentru un potenţial acord de preluare. Într-un final, compania canadiană şi-a retras oferta de 20 de miliarde de dolari pentru Carrefour după ce a întâmpinat rezistenţă din partea guvernului francez.

În S1/2021, Carrefour avea 353 de magazine în România, cu 16 mai puţine prin comparaţie cu finalul lui 2020. La nivel local, grupul a obţinut anul trecut afaceri cumulate de 12,7 miliarde de lei (2,6 miliarde de euro), în urcare cu 7,6% faţă de 2019, rezultat ce plasează francezii pe locul trei în piaţă, după Lidl şi Kaufland.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇