Producătorii auto occidentali luptă pentru supraviețuire. Acord istoric între Ford și Renault

Producătorii auto occidentali luptă pentru supraviețuire. Acord istoric între Ford și Renault
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Ford și Renault au semnat un acord istoric și vor lansa două mașini electrice mici, prima urmând să fie pusă în vânzare la începutul anului 2028, a anunțat șeful Ford, Jim Farley.

De asemenea, cele două companii vor analiza posibilitatea de a produce împreună autoutilitare, scrie The Guardian.

Șeful Ford a declarat că producătorii auto occidentali luptă împotriva concurenței chineze. „Știm că ne luptăm pentru a supraviețui în această industrie”, a declarat Jim Farley jurnaliștilor de la Paris.

Ascensiunea rapidă a producătorilor chinezi de mașini electrice a pus o presiune enormă asupra rivalilor europeni și americani, care au fost mai lenți în dezvoltarea de vehicule alimentate cu baterii.

Producători precum BYD și Chery au câștigat cotă de piață prin producerea de mașini electrice bine evaluate la costuri mult mai mici decât producătorii occidentali.

Producerea ieftină de vehicule electrice mici a fost deosebit de dificilă pentru producătorii auto europeni, care au avut tendința să își concentreze eforturile pe mașini mai mari, care au spațiu pentru o baterie mai mare.

Mașinile vor fi produse în Franța

Cele două mașini anunțate de Ford și Renault se vor baza pe planul mașinii electrice Ampere de la Renault, dar vor fi proiectate de Ford și vor purta marca americană.

Renault plănuise anterior să vândă acțiuni ale unității sale Ampere ca o companie separată dedicată tehnologiei mașinilor electrice, dar a abandonat acest plan anul trecut, pe măsură ce interesul investitorilor a scăzut.

Companiile au declarat că fabrica Renault din Douai, în nordul Franței, va produce vehiculele. Fabrica produce Renault 5, o mașină electrică ce a fost lăudată pentru designul și costul relativ scăzut.

Ford a avut dificultăți în Europa în ultimii ani. Farley a anunțat anul trecut reducerea a 4.000 de locuri de muncă, inclusiv 800 în Marea Britanie, și a redus producția planificată a noilor modele electrice Explorer și Capri, invocând „situația economică slabă și cererea mai mică decât se aștepta pentru mașini electrice”.

Farley a criticat, de asemenea, săptămâna aceasta obiectivele europene privind vânzările de mașini electrice, scriind în Financial Times că producătorii auto de pe continent se confruntă cu „cele mai agresive mandate privind emisiile de carbon din lume”, în același timp cu „o avalanșă de importuri de vehicule electrice subvenționate de stat din China”.

Directorul executiv al Renault, François Provost, a declarat: „Pe termen lung, combinarea punctelor noastre forte cu cele ale Ford ne va face mai inovatori și mai receptivi pe o piață auto europeană în rapidă schimbare.”


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇