O firmă din Germania transformă mașinile obișnuite în vehicule electrice în doar 8 ore

O firmă din Germania transformă mașinile obișnuite în vehicule electrice în doar 8 ore
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Un start-up german folosește o metodă de montare a bateriilor care scurtează de la câteva luni la doar o zi procesul de transformare a mașinilor cu motor termic în automobile electrice.

Mașinile electrice sunt mai scumpe decât cele cu motor termic, iar acesta este de multe ori principalul motiv pentru care mulți șoferi cumpără automobile clasice, deși și-ar dori să treacă la versiuni prietenoase cu mediul.

Pentru cei care vor o mașină electrică și nu-și permit una nouă există o soluție: să o păstreze pe cea pe care o conduc și să o modifice, transformând-o în vehicul electric.

Convertirea mașinilor obișnuite în electrice nu reprezintă un concept nou, însă procesul poate fi destul de anevoios și poate dura de la cel puțin două săptămâni până la șase luni.

VW Beetle converted to electric in a day

Folosind un flux de lucru propriu și un design nou al bateriei, e-Revolt, un start-up din Germania, poate reduce timpul de așteptare a clienților la doar opt ore. Mai mult, poate converti până la 42 de modele auto fabricate de principalii producători auto, inclusiv Volkswagen Golf și Polo, Audi A3 și Seat Leon, un kit universal, relatează Euronews.

ADVERTISING

Cât costă să-ți faci mașina electrică

Modificarea atât de rapidă este posibilă pentru că e-Revolt a abordat procesul de conversie într-un mod diferit de cel al altor companii.

"Luăm motorul cu ardere internă și avem un cadru care folosește punctele vechi ale motorului. Și astfel putem schimba cu ușurință doar motorul cu noul cadru și cu componentele. De aceea, suntem mult mai rapizi decât o soluție individuală", a spus Timo Walden, manager de proiect la e-Revolt și unul dintre primii investitori ai companiei, adăugând că acest cadru-tip care poate fi aplicat pe mai multe modele auto scurtează mult durata operațiunii.

ADVERTISING

Procesul durează, de regulă, aproximativ o zi și include extragerea vechiului bloc motor din mașină și înlocuirea acestuia cu tehnologia patentată a bateriei și cadrul motorului, precum și digitalizarea completă a vehiculului.

În doar opt ore, mașina capătă o nouă viață. Costul operațiunii variază între 12.000 și 15.000 de euro, mai puțin decât prețul unei mașini electrice noi. Dar trebuie luată în calcul și cheltuiala suplimentară cu avizarea tehnică a mașinii modificate.

Marele avantaj al metodei germane de convertire

Viteza este cheia pentru a ridica procesul de conversie la scară largă, dar capacitatea de a adapta producția este asul în mânecă al firmei germane. Piața este interesată de această soluție, spune Rolf Behling, director și șeful tehnic de la e-Revolt. "Aș spune că 95% din oameni au fost foarte deschiși. Vorbesc cu noi și ne zic: "Ok, e minunat. E o idee bună (…) Uni spun 'da, foarte frumos. Poate e bine s-o ai ca a doua mașină (…)'."

ADVERTISING

Deși oamenii văd utilitatea refolosirii unei mașini vechi, constructorii auto ar putea să nu fie interesați să cumpere tehnologia e-Revolt, mulți făcând eforturi pentru a proiecta și produce o gamă mai largă de vehicule electrice.

Behling apreciază, însă, că și producătorii auto au interesul de a adopta soluția implementată de e-Revolt. "Cred că putem să lucrăm împreună în viitor, întrucât companiile știu că soluția reală nu este să arunci mașina de fiecare dată", a spus el.

Deocamdată, extinderea ciclului de viață al mașinilor într-un mod durabil, cu gândul la economia circulară, le oferă unor IMM-uri precum e-Revolt o manevrabiliate pe care majoritatea marilor producători de automobile nu o au.

Ciclul actual de viață al unei baterii auto îi conferă unei mașini convertite de e-Revolt o autonomie de 250-300 de kilometri la o încărcare, însă performanțele sunt pe care să se îmbunătățească.

"Aceasta este partea bună (despre e-Revolt), fiindcă mașinile noastre sau soluțiile noastre sunt modulare", a spus Behling. Fiecare componentă poate fi înlocuită imediat cu alta de ultimă generație, ceea ce reprezintă un avantaj important în comparație cu producătorii auto care implementează mai greu noile soluții, a adăugat el.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇