Vehiculele electrice au mai multe probleme tehnice decât celelalte mașini, dar asta nu din cauză că sunt electrice.
Automobilele electrice au cu 79% mai multe probleme tehnice decât cele cu motor termic, potrivit celui mai recent sondaj anual realizat de Consumer Reports. Însă acest lucru nu are legătură cu sistemul de propulsie, precizează Jake Fisher, directorul centrului de testare auto al grupului.
Mașinile electrice tind să aibă mai multe probleme pentru că în general sunt modele noi, iar mașinile proaspăt lansate au, de regulă, mai multe defecțiuni, indiferent de motorizare. Producătorii auto nu au la dispoziție mai mulți ani pentru a rezolva toate problemele, întrucât au deja modelele pe care le produc de ani de zile, explică expertul citat de CNN.
În plus, modelele electrice tind să fie mai scumpe și să includă tehnologii mai sofisticate, de la senzori suplimentari la tot felul de gadgeturi. Toate aceste dotări cresc riscurile ca unele lucruri să nu meargă cum trebuie.
"Dacă vă uitați la vehiculele electrice, ele tind să fie înțesate cu noi tehnologii, cele mai recente gadgeturi și ecrane", explică Fisher.
De regulă, proprietarii de mașini electrice reclamă probleme cu bateriile și încărcarea, dar acestea sunt, în mare, și rezultatul noutății acestor mașini, nu al tehnologiei în sine de propulsie.
"Dacă toți producătorii ar fi făcut mașini electrice de 100 de ani și apoi unul dintre ei ar fi decis brusc să construiască un motor cu ardere internă cu o transmisie, acesta ar fi plin de probleme", a exemplificat expertul.
Consumer Reports realizează în fiecare an un sondaj în rândurile abonaților săi în legătură cu un eșantion de 330.000 de vehicule personale.
Rezultatele finale sunt calculate prin combinarea datelor din ultimii trei ani. La modelele auto noi, sunt utilizate în general datele de fiabilitate anterioare ale producătorului respectiv, astfel că multe mașini recente "moștenesc", de fapt, istoricul cu probleme al producătorului.
Conform studiului, camionetele electrice au cele mai multe probleme tehnice, deoarece aceste vehicule se află la intersecția dintre două tipuri de mașini mai puțin fiabile - vehiculele electrice și camionetele.
Nu toate automobilele electrice au, însă, probleme, arată sondajul Consumer Reports. Mașinile Tesla Model 3 și Model Y, precum și Ford Mustang Mach-E, de pildă, au atins fiabilitatea medie așteptată.
Cele mai puțin fiabile s-au dovedit, în general, hibridele plug-in. Motivul este că motoarele cu combustie, motoarele electrice și sistemele de încărcare ale acestor autovehicule sunt vulnerabile la toate problemele tehnice cu care se poate confrunta o mașină electrică sau una obișnuită.
În schimb, hibridele care nu sunt plug-in sunt cele mai fiabile modele, în mare parte grație companiilor care le produc, mai arată sondajul. "Unul dintre motivele pentru care hibridele sunt foarte fiabile este că tind să vină de la producători de încredere, precum Toyota, de exemplu, Honda, Hyundai, Kia", a spus Fisher.
T.D.