Un număr de 10.902 autoturisme noi au fost înmatriculate în România în luna martie, în creştere cu 40,6% faţă de cele 7.753 de maşini înmatriculate în luna similară a anului trecut.
Conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), creşterile vin după 4 luni de scădere de la sfârşitul anului precedent.
Pe piaţa naţională, Top 10 mărci autoturisme, plus autovehicule comerciale, după trei luni din 2022, arată astfel:
- Dacia (7.544 unităţi)
- Ford (2.811 unităţi)
- Hyundai (2.667 unităţi)
- Volkswagen (2.182 unităţi)
- Toyota (2.157 unităţi)
- Renault (2.110 unităţi)
- Skoda (2.001 unităţi)
- Mercedes Benz (1.891 unităţi)
- Peugeot (1.092 unităţi)
- Fiat (895 unităţi)
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 46,2%, în creştere cu 1% faţă de 2021, urmat de Clasa C, cu o cotă de 23,7%, în scădere cu 3%, şi Clasa B, cu o cotă de 17,4%, în scădere cu 0,5% faţă de cota deţinută în aceeaşi perioadă a anului trecut.
"În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele trei luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 49,5% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,5%.
În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 18,7% faţă de primele trei luni din 2021 şi deţin o cotă de 15,4% din total", susţin reprezentanţii APIA.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după trei luni din 2022, o cotă de piaţă de 19,1%, care depăşeşte cu 1.066 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.