Dacia va opri, în luna aprilie, activitatea de la Uzina Vehicule, în zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28, 29, iar la Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în 1, 2, 16, 28 și 29.
Compania spune că penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției.
Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru.
Cea mai recentă estimare a grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producției în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100.000 de vehicule pentru anul în curs.
„Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementăm toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele Grupului”, spun oficialii companiei.
Producţia uzinelor Dacia şi Ford a scăzut cu 18% în februarie - principalul motiv este pandemia
Lipsa cipurilor, care a afectat producătorii de autovehicule la nivel global, este rezultatul mai multor factori. Producătorii de automobile au închis fabricile în timpul pandemiei COVID-19 anul trecut și au anulat comenzile de cipuri.
Între timp, cererea de cipuri a crescut în industria electronicelor de consum, pe măsură ce oamenii lucrau de acasă și jucau jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze cu companii din alte ramuri industriale pentru cipuri.