Primarul Capitalei, Nicușor Dan, e explicat sâmbătă, cum a apărut mesajul „Matematică, nu usturoi”, care a stârnit mari controverse în spațiul public și recunoaște că după scandalul creat, acum nu ar mai lansa acest mesaj.
„Noi avem trei sloganuri. Avem în această fază a pre-campaniei, «Mulţumesc şi lucrurile bune se fac împreună şi se fac cu încredere». Asta a fost prima jumătate a pre-campaniei.
După care, în a doua jumătate, avem ”Oameni, nu clanuri” şi ”Normalitate”, care împreună sunt 99% din panouri şi avem patru panouri cu ”Matematică, nu usturoi”, care a fost o idee…”, a precizat primarul Capitalei, citat de News.ro.
Întrebat dacă acum nu i se mai pare o idee aşa bună, Nicuşor Dan a răspuns: „Acum n-aş mai face-o, sincer să fiu, pentru că bineînţeles că noi am vrut să spunem ceva, am vrut să spunem care e profilul mai bun de primar, de cineva mai structurat şi se poate înţelege, ceea ce noi n-am vrut niciodată, că identificăm votanţii”.
La remarca potrivit căreia se poate înţelege că oamenii care consumă usturoi sunt mai sărăci şi că nu l-ar interesa votul acestora, Nicuşor Dan a precizat: „Nicidecum, n-a fost asta intenţia mea”.
La finalul lunii aprilie, Cristian Popescu Piedone, candidat din partea PUSL la funcţia de primar general al Capitalei, şi-a lansat programul politic sub forma unui „contract cu cetăţenii Bucureştiului”.
Cu această ocazie, Piedone a spus despre el că este „o splendoare”, care încă mănâncă parizer şi usturoi, spre deosebire de actualul primar general, Nicuşor Dan, care „a pus matematica înaintea usturoiului”.
„O să revin la sfârşit cu splendoarea, aşa cum m-aţi cunoscut, omul de zi cu zi, omul care astăzi mă stânjeneşte peste cravată, omul care vorbeşte în limbajul celor mulţi, înşelaţi, omul care încă mănâncă parizer, da, încă mănâncă usturoi. Şi înainte să încep, dar mai bine am să tac acum, ca să dau splendoarea la sfârşit, să spun ce înseamnă acest usturoi şi ce beneficii poate aduce cetăţenilor şi nu altor indivizi, care pun matematica înaintea usturoiului”, a spus Piedone.
Ulterior, în București au apărut panouri publicitare cu Nicușor Dan și mesajul, „Matematică, nu usturoi”, un mesaj care a stârnit controverse, fiind intens dezbătut și criticat pe rețelele sociale.