Pe arterele importante ale Capitalei, în intersecţiile semaforizate unde este permis virajul la stânga, urmează să fie realizat, în circa două luni, un marcaj transversal „oprire”, la o distanţă de trei metri înainte de stâlpul semaforului, spaţiul respectiv fiind destinat bicicliştilor.
Bicicliştii se vor putea strecura printre mașini, se vor opri aici și vor pleca primii de la semafor.
Potrivit Codului Rutier, cei care vor opri pe marcaj vor putea fi amendați cu 725 de lei și le va fi suspendat permisul pentru 30 de zile, arată Digi24.
Potrivit consilierului municipal Nicorel Nicorescu (USR PLUS), iniţiator al măsurii, o propunere în acest sens a fost aprobată de către Direcţia Transporturi din Primăria Capitalei şi a fost emisă către Administraţia Străzilor.
Noul marcaj rutier va avea o lungime de 3 metri și va fi aplicat pe spațiul ocupat acum de prima mașină care așteaptă la semafor.
Marcajul va fi aplicat pe asfalt cu o vopsea specială și va avea avea ca semn distinct o bicicletă.
"Este o decizie a Direcţiei Transporturi - i-am convins - şi dânşii susţin această măsură. Măsura se poate aplica imediat, a fost emis deja către Administraţia Străzilor un document pentru implementarea acesteia.
Administraţia Străzilor, în momentul în care va avea finanţarea disponibilă - înţeleg că au o procedură acum prin care se va face o achiziţie pentru retrasări; ştim cu toţii că sunt şi treceri de pietoni destul de şterse în Bucureşti - vor începe să aplice şi această măsură", a precizat consilierul municipal, pentru Agerpres.
Măsura încurajează folosirea bicicletelor
El a menţionat că măsura se va aplica pe arterele importante, pe străzile de categoria 1 şi categoria 2.
Nicorel Nicorescu a arătat că în prezent mulţi bucureşteni se tem să utilizeze bicicleta din cauză că în momentul staţionării la semafor nu au siguranţa necesară.
"Tu eşti, practic, ca biciclist, prins între maşinile oprite la semafor şi bordură. (…) Există bune practici în alte oraşe europene şi nu numai. Este o măsură care se practică şi încurajează folosirea bicicletelor.
Nu neapărat pentru virarea la stânga, cum există o anumită justificare, dar şi pentru cei care se deplasează şi merg înainte. În loc să fie prinşi pe margine, vor putea staţiona şi ei mult mai în siguranţă în zona respectivă, înainte de a se face culoarea verde la semafor şi a putea continua traseul", a explicat el.
Conform reprezentantului USR PLUS, măsura va aduce şi alte beneficii, precum: creşterea siguranţei pentru cei care traversează trecerile de pietoni şi descongestionarea mai uşoară a intersecţiilor blocate. Nicorel Nicorescu estimează că, în contextul în care vor fi realizate mai multe piste de biciclete, marcajele rutiere din intersecţii vor fi aplicate într-o mai mică măsură.