Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), Raed Arafat, intervine în cazul dialogului halucinant dintre doi părinți și o operatoare de la 112.
Arafat subliniază că modul în care a vorbit dispecera din Cluj este ”inacceptabil”. În plus, secretarul de stat susține că putea fi trimisă o mașină, pentru ca micuța să fie consultată.
”Este inacceptabil. Modul de a vorbi cu oameni care solicită ajutor nu poate să fie în acest hal. Chiar dacă tu, ca personal medical, consideri că nu e o urgență, pentru părinții respectivi, faptul că văd cum copilul lor are sânge în urină sau e cu sângerare este ceva care îi sperie.
Putea să se rezolve ușor, vorbind frumos cu ei, discutând, explicând. Și se poate trimite o mașină de consultații la domiciliu să vadă fetița sau să fie fetița transportată cu unul dintre părinți la o unitate de primiri urgențe. Existau alternative pentru medicul respectiv”, a spus Arafat, la Digi24.
Cât durează ancheta disciplinară
În acest caz a fost declanșată o anchetă disciplinară, care va dura trei zile. Cel mai probabil, spune Raed Arafat, decizia va fi că operatoarea de la ambulanță nu și-a făcut treaba corect.
„Modul în care a fost abordată problema, din păcate, nu este unul profesionist. Pentru asta am solicitat și o anchetă disciplinară. Procedura durează 3 zile, trebuie să o asculte pe doamna, să ia declarația, să asculte ce s-a vorbit acolo. Decizia nu are cum să fie, după părerea mea, că și-a făcut treaba corect. Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112, mai ales că oamenii vorbeau politicos, nu au jignit-o. Deci nu pot să spun că a reacționat pentru că cineva a agresat-o telefonic. Sunt părinți care au solicitat ajutor și trebuia să fie tratați ca atare.
Nu ai cum să spui unui părinte care vede copilul că are dureri și urinează sânge: așteaptă până mâine când vine medicul de familie. Modul de discuție a fost deplasat, comentariile nu erau la locul lor”, a mai spus șeful DSU.