Ministrul Fondurilor Europene, Dragoș Pîslaru, a anunțat că autostrăzile A7 și A8 nu vor fi abandonate, în ciuda faptului că nu vor mai fi incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Acestea vor beneficia de finanțare din alte surse, inclusiv granturi europene și prin mecanismul SAFE (Security Action for Europe).
Autostrada A7, prioritate pentru România
„Vestea care este foarte bună și pe care m-aș bucura să o pot da este aceea că autostrada A7, cu segmentele pe care suntem cel mai avansați și care, până la urmă, sunt cruciale pentru conectarea cu Moldova, am agreat să mutăm pe grant cea mai mare parte a ei", a declarat ministrul Pîslaru, la Antena3.
Acest proiect de infrastructură va beneficia de fonduri nerambursabile, având astfel un impact zero asupra deficitului bugetar.
„Sunt două secțiuni prioritare pe A7: Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani, care au nivelul de maturitate și garanțiile oferite de constructori că se pot finaliza până în august 2026”, a mai explicat Pîslaru.
În total, cinci loturi ale Autostrăzii A7, cu o valoare de aproximativ 2,1 miliarde de euro, vor beneficia de aceste fonduri.
Autostrada A8 trece pe programul SAFE
În ceea ce privește Autostrada A8, ministrul Fondurilor Europene a precizat că și acest proiect va fi exclus din PNRR, dar va fi trecut pe programul SAFE, un alt mecanism european de finanțare.
„Nu rămâne în PNRR și încercăm acum să găsim finanțare și pe programul de transport”, a spus Pîslaru.
De asemenea, el a adăugat că în prezent se discută despre noi opțiuni de finanțare pentru A8, iar un program ambițios a fost depus pentru aprobarea Comisiei Europene.
„Ceea ce vă pot spune este că acum efortul mare de renegociere este ca să mutăm tot ce e de mutat. Gândiți-vă la o reașezare completă, astfel încât toate proiectele care se pot încă implementa până în august 2026 să fie puse pe componenta de grant”, a mai spus ministrul.