Moment istoric: De azi se poate circula de la Constanța la Curtea de Argeș pe autostradă

Moment istoric: De azi se poate circula de la Constanța la Curtea de Argeș pe autostradă
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud a fost deschis traficului rutier, a anunțat Cristian Pistol, director general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Șoferii pot astfel circula neîntrerupt pe autostradă de la Constanța până la Curtea de Argeș, prin conexiunea A2 – A0 – A1.

Tronsonul are o lungime de 18 kilometri și reprezintă ultima secțiune necesară pentru asigurarea continuității între Autostrada Soarelui (A2) și Autostrada București–Pitești (A1).

Live A0

S-a deschis circulația pe cei 18 km ai Lotului 3 al A0 Sud! Se circulă pe întregul semi-inel sudic al Autostrăzii de Centură a Capitalei (51 Km).Constanța-Curtea de Argeș, A2-A0-A1, doar pe autostradă!

Publicată de Cristian Pistol pe Luni, 30 iunie 2025

Segmentul A0 Sud lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla.

Proiectul mai include patru poduri, șase pasaje (overpass-uri), nouă pasaje pe autostradă, 46 de podețe, două parcări de scurtă durată și două zone de servicii.

Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a avut nevoie de peste cinci ani pentru finalizarea lotului 3 al Autostrăzii A0 București Sud.

A fost un contract de proiectare și execuție semnat în 2019 cu o durată totală de 42 de luni (12 execuție și 30 pentru lucrări).

În curând, va fi legată și Craiova direct de Litoral

Ministrul Transporturilor, Ciprian Şerban, a declarat că peste câteva săptămâni, odată cu conectarea DEx12 Craiova–Piteşti la A1, se va putea merge de la Craiova la Constanţa pe 474 de kilometri de autostradă continuă.

”Deschiderea acestui tronson are o importanţă strategică majoră: reduce considerabil timpii şi costurile de transport pentru operatorii economici, contribuie la fluidizarea traficului în zona Capitalei şi aduce un beneficiu direct asupra mediului prin scăderea emisiilor generate de ambuteiaje şi rute ocolitoare.

Privim însă mai departe: pe cele trei loturi ale A0 Nord se lucrează în ritm susţinut, cu termene clare, iar modernizarea Centurii Bucureşti şi proiectele celor zece drumuri radiale vor întregi infrastructura orbitală a Capitalei. Aceste investiţii vor lega mai rapid provinciile istorice, vor susţine exporturile şi vor reduce presiunea traficului urban”, a precizat Ciprian Șerban.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇