Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat joi că România se află într-o perioadă de investiții majore în infrastructura rutieră, cu aproximativ 800 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres în execuție, o premieră pentru țara noastră.
Acesta a subliniat că șantierele trebuie să continue, iar investițiile nu trebuie stopate, chiar dacă generează un deficit bugetar temporar.
„În acest moment cred că suntem aproape cu 800 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres în execuție. Șantierele trebuie să continue”, a afirmat ministrul, în cadrul unei conferințe de presă.
Investiții masive în infrastructură
Ministrul a pus accent pe creșterea consistentă a bugetului Ministerului Transporturilor în ultimii trei ani:
- de la 14 miliarde de lei, în momentul preluării mandatului,
- la 42–43 miliarde de lei în prezent.
Aceste sume sunt direcționate în special către construcția de autostrăzi și drumuri expres, pe care Grindeanu le consideră esențiale pentru dezvoltarea economică a țării și recuperarea decalajelor istorice.
Deficitul bugetar – un preț pentru dezvoltare
Ministrul Grindeanu insistă că șantierele din România trebuie să continue în același ritm accelerat și că investițiile în infrastructura rutieră sunt cheia modernizării țării, chiar cu prețul unor dezechilibre temporare în buget.
Grindeanu a explicat că deficitul crescut al României este parțial justificat prin volumul uriaș de investiții în infrastructură: „Suntem într-o zonă de deficit crescut, dar una dintre cauze, dacă nu principala, e faptul că s-a investit foarte mult.”
El a precizat că asemenea investiții nu trebuie tăiate sau ajustate, deoarece România are de recuperat ani întregi de lipsă de construcții în domeniul rutier.
„România trebuie să continue pe același drum. Trebuie să recupereze timpul pierdut.”
Declarațiile au fost făcute cu prilejul semnării contractului pentru proiectarea și execuția lotului Miercurea Nirajului – Sărățeni al Autostrăzii A8 (Unirii), în județul Mureș:
- Lungime totală: 23,4 km
- Tuneluri: două bidirecționale (740 m și 330 m)
- Structuri: 36, inclusiv două ecoducte
- Durată execuție: 30 luni (6 luni proiectare, 24 luni execuție)
- Valoare: 2,98 miliarde lei (fără TVA)
„Nu există probleme cu plata salariilor și nu există nicio factură în Ministerul Transporturilor care să fi ieșit din termenul legal de plată”, a mai subliniat Grindeanu.