Vești bune: BAC luat cu brio la sate și ecografii mamare gratuite pentru femei

Vești bune: BAC luat cu brio la sate și ecografii mamare gratuite pentru femei

Veștile bune de astăzi vin de la organizații și companii care se implică în starea de bine a societății.

Aflăm astfel că, după ce au intrat într-un program de susținere creat de World Vision România, elevii din mediul rural au avut o rată de promovare de 82% la BAC, mult peste media națională.

De asemenea, ne bucurăm să aflăm că va continua și anul acesta campania de depistare timpurie a cancerului mamar, susținută de AVON și Kaufland România.

Elevii din mediul rural, pe primul loc la BAC

Promovabilitatea la examenul de Bacalaureat din 2021 a elevilor din mediul rural din programul Vreau în clasa a 9-a, derulat de Fundația World Vision România, este de 82%, cu peste 14,2% mai mare decât cea națională (67,2%) şi cu 18,5% mai mare decât promovabilitatea din mediul rural (63,5%).

Trebuie însă ţinut cont de faptul că această promovabilitate provine dintr-o rată de înscriere de numai 77% la nivel naţional, în timp ce în programul World Vision rata de înscriere la Bacalaureat a fost de 98%.

Din păcate, statisticile din mediul rural arată astfel: aproape 1 din 2 copii sunt supuși riscului de sărăcie și excluziune socială şi 70% renunţă la şcoală după liceu.

Peste 44% dintre copiii de până la 15 ani sunt analfabeţi funcţionali şi doar 4,3% dintre elevii din mediul rural obţin medii peste 9 la Bacalaureat.

Elevii din programul Vreau în clasa a 9-a sunt copii fără posibilităţi materiale din satele României, care îşi doresc foarte mult să înveţe.

Concret, Vreau în clasa a 9-a le oferă burse lunare, care acoperă pe de o parte nevoile de bază ale acestora (transport, cazare, mâncare), însă extrem de important le formează copiilor abilităţi de viaţă independentă prin participare în programe de consiliere vocaţională şi activităţi de dezvoltare personală, programe de internship şi stagii de practică oferite de companiile partenere, voluntariat şi implicare civică, activităţi de mentorat, activităţi culturale şi tabere de vară pe diferite tematici.

Continua campania #CancelCancer - caravana nationala de ecografii mamare gratuite

Este al cincilea an în care Avon și Kaufland, două branduri responsabile și puternic implicate în campanii sociale, își unesc forțele pentru o cauză nobilă: reducerea mortalității cauzate de depistarea în stadii terminale a cancerului de sân.

La fel ca în anii trecuți, un cabinet medical mobil, cu un design prietenos și dotat cu ecograf de ultimă oră, va străbate țara și va ajunge în 22 de orașe. Unitatea mobilă va fi amplasată în parcările hipermarketurilor Kaufland din fiecare localitate, unde va staționa timp de trei zile.

În premieră anul acesta, echipa medicală este formată din medici specialiști din cadrul celei mai mari rețele de medicină privată din România – Regina Maria.

Programul primei etape (7 iulie- 24 iulie) a caravanei #CancelCancer2021 este următorul:

  • Codlea 7-9 iulie (Kaufland, Str. Vulcanului nr. 2A)
  • Sighișoara 10-12 iulie (Kaufland, Str. Stadionului nr. 1)
  • Sibiu 13-15 iulie (Kaufland, Comuna Șelimbăr, Sos. Sibiului, nr. 1A)
  • Deva 16-18 iulie (Kaufland, Calea Zarandului, nr. 67)
  • Orăștie 19-21 iulie (Kaufland, Str. Armatei, nr. 36)
  • Petroșani 22-24 iulie (Kaufland, Str. Livezeni, nr. 12C)

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇