Trenurile de călători vor circula din nou pe ruta Bucureşti – Giurgiu de la 1 iunie 2024, CFR Călători alocând şapte perechi de trenuri Regio (R).
O călătorie va dura 130 de minute pe traseul București Nord – București Progresu – Giurgiu.
Între Gara de Nord și Giurgiu viteza medie va fi de 43 km/h, iar între Progresu și Giurgiu, viteza medie va fi de 46 km/h.
Mai sunt zone unde este de lucru, există și restricții de viteză, iar pe linia directă nu vor circula trenuri cu locomotivă și vagoane, ci doar automotoare, din cauză că terenul este slăbit în zona Daia, la 8 km de Giurgiu, potrivit TVR Info.
„Începând cu data de 1 iunie 2024 se va relua traficul feroviar pe ruta directă Bucureşti Nord - Gara Progresu - Grădiştea - Giurgiu şi retur. CFR Călători va opera zilnic pe această rută cu şapte perechi de trenuri Regio (R).
Cele mai multe trenuri vor fi introduse în graficul de circulaţie din data de 1 iunie şi restul din data de 2 iunie 2024", menţionează CFR Călători, într-un comunicat.
Trenurile CFR Călători vor deservi pe distanţa Bucureşti Nord - Bucureşti Progresu şi retur pasagerii care vor să ajungă în zonele limitrofe Capitalei şi pe distanţa Bucureşti Progresu - Giurgiu şi retur călătorii din localităţile aferente acestui segment feroviar.
Reluarea călătoriilor pe această rută are loc ca urmare a finalizării lucrărilor de reconstrucţie a podului CF de pe râul Argeş din zona Grădiştea, prăbuşit în anul 2005 din cauza viiturilor produse de inundaţii.
Trenurile care vor circula pe ruta directă Bucureşti - Grădiştea - Giurgiu, şi retur, vor avea 12 opriri pe întregul traseu, iar o călătorie va dura circa 40 de minute între Gara de Nord şi Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu, circa 80 de minute.