Târgul de Paște de la Craiova: Câți bani s-au dus pe figurine și câte zeci de mii de euro costă promovarea internațională

Târgul de Paște de la Craiova: Câți bani s-au dus pe figurine și câte zeci de mii de euro costă promovarea internațională
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Peste 70.000 de euro cheltuiește primăria condusă de Olguța Vasilescu pe ornamentele de la Târgul de Paște din Parcul Romanescu și pe promovarea evenimentului.

Pe 6 martie, Municipiul Craiova a lansat în Sicap o procedură de cumpărare directă a unor figurine de mari dimensiuni pentru ediția din acest an a Târgului de Paște din Parcul Romanescu.

A doua zi, a atribuit procedura societății MK Illumination SRL la prețul de 269.300 lei (echivalentul a 54.725 euro):

A cumpărat, printre altele:

  • 3 figurine tridimensionale de aproape 4 metri înălțime care reprezintă iepuri, la prețul de 13.000 lei bucata
  • 2 figurine tridimensionale care reprezintă cești de cafea, la 23.000 lei bucata
  • 3 figurine tridimensionale care reprezintă ciuperci, la 85.000 lei bucata
  • 1 figurină tridimensională de circa 4 metri care reprezintă o prințesă
  • 2 figurine tridimensională de circa 2 metri care reprezintă soldați
  • 23 de piese tridimensionale cu înălțimi variabile, între 90 cm și 1,5, care reprezintă piese de șah (2 regi, 2 regine, 4 turnuri, 4 nebuni, 4 cai și 16 pietoni). Costul pieselor de șah tridimensionale este de 131.000 lei.
  • 14 decorațiuni bidimensionale care se pot suspenda
ADVERTISING

Parte dintre figurine au un aspect rezonabil. Altele n-au ieșit prea bine.

Spre exemplu, unul dintre iepurii tridimensionali – fotografiat de Valeriu Nicolae, realizatorul campaniei #Nu Tot Ei - nu arată bine deloc. Cu toate astea, a fost montat în parc.

Iepuroiul din poză a costat 3.150 de EUR iar prințesa asta, și ea dintr-un coșmar cu ciuperci halucinogene a costat...

Publicată de Valeriu Nicolae pe Miercuri, 12 aprilie 2023

Doar că Primăria Craiova nu se laudă cu el, în postările de pe rețelele de socializare în care promovează târgul.

Prețul promovării și locurile fruntașe în Europa e de 22.990 euro

Primăria Municipiului Craiova anunță, anual, că târgurile sale de Crăciun și de Paște ocupă poziții fruntașe în Topul European Best Destination.

ADVERTISING

Ceea ce nu spune primăria condusă de Olguța Vasilescu este că înscrierea în top are un cost pe care îl achită cu bani publici.

În acest caz, pe 29 august 2022, Consiliul Local al Municipiului Craiova a alocat 22.990 euro pentru „includerea municipiului Craiova în clasamentele internaţionale ale European Best Destinations”.

Per total, deci, la cheltuiala de 269.300 lei pentru figurine se adaugă și partea din cheltuiala de promovare care acoperă, anual, promovarea târgurilor de Paște și de Crăciun.

Cine este firma care a livrat figurinele?

MK Illumination SRL este filiala românească a multinaționalei cu același nume, care realizează proiecte de iluminat ambiental și festiv în întreaga lume.

ADVERTISING

În firma din România, asociații sunt Mihai Horia Baba (care e și administrator) și firma MK Immo Trust Gmbh, înregistrată în Austria.

Beneficiarii reali declarați sunt: Mihai Horia Baba, norvegianca Marie Cristin Madebrink Mark și cetățenii austrieci Klaus Mark și Thomas Mark.

MK Illumination SRL - cu un număr mediu de doar 6 angajați - are anual contracte de iluminat public cu mai multe primării din țară.

Spre exemplu, doar în 2022 a primit prin încredințare directă de la primării, instituții și companii cu capital de stat 23 de contracte în valoare de peste 2 milioane de lei pentru iluminat public festiv.

Vreme de 3 ani, până în iarna 2020 - 2021, s-a ocupat și de proiectele de iluminat festiv pentru Sărbătorile de iarnă din București, în baza unui acord cadru pe 3 ani pe care l-a avut cu Compania Municipală de Iluminat Public SRL.

La finele anului trecut, pe 22 decembrie, Mihai Horia Baba și-a înregistrat și o nouă companie care se numește MK Illumination Production RO SRL.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇