Mai mulți locuitori din Sectorul 4 au protestat duminică împotriva construcției unor pasarele pietonale pe care administrația lui Daniel Băluță vrea să le ridice peste câteva bulevarde aglomerate.
De fapt, proiectul pasarelelor nu e nou. Daniel Băluță a anunțat încă de la începutul lunii octombrie că, la inițiativa sa, Consiliul Local al Sectorului 4 a votat pentru construcția a 4 pasaje pietonale.
Unul dintre ele urma să se ridice peste Bulevardul Șincai, două peste Bulevardul Tineretului și unul peste Intesecția Șoselei Oltenița cu strada Constantin Brâncuși.
Primăria Sectorului 4 a publicat și un comunicat pe siteul său, la acel moment. Iată cum prezenta municipalitatea fiecare proiect de pasarelă și de ce susținea că toate sunt utile:
”(Pasarela de pe Bulevardul Șincai – n.red.) având o formă cilindrică, acoperită cu panouri de sticlă securizată, cu elemente decorative cu rol de umbrire și cu dotări moderne, pasarela va fi amenajată pe o structură metalică, cu fundații și elemente de susținere din beton armat, amplasate pe domeniul public, pe lateralele celor două bulevarde pe care le va traversa.
Accesul pietonilor se va face de o parte și de alta a celor două artere mari de circulație, aceștia având la dispoziție lifturi, cu capacitatea de 13-15 persoane, inclusiv pentru cele cu dizabilități locomotorii și bicicliști, precum și scări rulante. Pasarela va fi astfel dimensionată încât să respecte gabaritul de trecere al autovehiculelor de 5.5 metri liber.
Aceasta nu va fi singura construcție de acest gen amenajată în zonă. Pasarela va fi completată de alte două pasaje pietonale, ce urmează a fi construite tot pe bulevardul Tineretului. Una, cu o lungime de 42 de metri, va fi amenajată în apropierea Palatului Național al Copiilor, iar cealaltă, cu o lungime de 34 de metri, la intersecția bulevardului cu strada Vișana.
Ambele pasaje, cu o structură metalică, vor fi acoperite și vor fi dotate cu ascensoare și scari rulante pentru accesul pietonilor, care se va putea face de o parte și de alta a străzii principale.
De asemenea, o construcție similară va fi ridicată și la intersecția bulevardului Constantin Brâncoveanu cu Șoseaua Olteniței, în dreptul stației de metrou, tot pentru fluidizarea traficului din zonă, reducerea poluării dar și pentru sporirea siguranței rutiere și pietonale.
Proiectul a fost votat după ce Băluță a fost reconfirmat în funcția de primar pentru încă un mandat, dar înainte ca USR și PNL să preia majoritatea în Consiliul Local.
După cum Spotmedia.ro v-a informat, în acea perioadă Daniel Băluță a organizat un adevărat tur de forță și și-a trecut prin consiliul care îi era favorabil mai multe proiecte scumpe.
În cele din urmă, pe data de 9 martie, s-a publicat în Sicap o procedură prin care Primăria Sectorului 4 caută firme cu care să semneze un acord cadru pentru în valoare de peste 520 de milioane de lei pentru ”proiectare si executie lucrari de poduri, pasarele pietonale si parcari”.
Parte dintre cetățenii din Sectorul 4 s-au coalizat, însă, împotriva acestui proiect și potrivit green-report.ro, au început să strângă semnături pentru a anula hotărârea de Consiliu Local care face posibilă construcția pasarelelor.
Câțiva consilieri USR PLUS și cetățeni din zonă au ieșit la protest duminică, pe 14 martie, în încercarea de a determina administrația să renunțe la pasarele.
Rareș Oprea, unul dintre consilierii locali prezenți la protest, a explicat de ce se opune construcției pasarelelor.
”Ca un spațiu să fie bun pentru pietoni, el trebuie să fie cât mai atractiv. Orice denivelare duce la disconfort (urcatul pe pasarelă ar descuraja mersul pe jos – n.red.)
Prețul e un motiv pentru care nu sunt de acord cu construcția acestei pasarele.
Dacă vrem să schimbăm cu ceva mobilitatea urbană, pasarelele nu sunt neapărat o soluție. Pentru moment ele rezolvă problema traficului. Dar în timp, încurajează mersul cu mașina. Pentru că șoferul va ști 'A, nu am pietoni? Atunci pot merge mai repede'.
În plus, în această intersecție (Șincai cu Tineretului – n.red.), în studiul de fezabilitate pasarelele nu au coborâre la stațiile de tramvai. Asta înseamnă că rămân trecerile la sol. Și atunci de ce mai facem pasarele”, se întreabă unul dintre consilierii USR PLUS prezent la protestul de duminică.
Rămâne să vedem dacă pasarele se vor construi.
Citește și: