Pentru tramvaiele noi de la Arad trebuie modificate peroanele de pe Linia 41. Costul este uriaş

Pentru tramvaiele noi de la Arad trebuie modificate peroanele de pe Linia 41. Costul este uriaş

Consilierii generali au aprobat majorarea consistentă a sumei care se va cheltui din bugetul Capitalei pentru modificarea peroanelor de pe traseul 41, primul pe care vor circula tramvaiele noi de la Astra Arad.

Traseul de tramvai 41, care face legătura între zona Casa Presei – Piața Montreal și zona Ghencea, este unul dintre cele mai circulate din București.

Din acest motiv, Primăria Municipiului București (PMB) a decis să introducă tocmai pe această linie primele dintre cele 100 de tramvaie pe care le cumpără de la Astra Arad.

ADVERTISING

Problema este că tramvaiele de la Arad au 36 de metri lungime și sunt mai lungi decât cele de tip V3A și cele Bucur LF, aflate acum în circulație în Bucureşti.

În consecință, cele 22 de peroane de pe linia 41 trebuie modificate.

Consiliul General a votat, încă din octombrie 2018, alocarea a 6.960.000 de lei pentru modificarea celor 22 de peroane.

indicatori-vechi

De atunci, însă, Societatea de Transport București (STB) SA – cea care administrează peroanele – n-a reușit să modifice decât 8 din 22.

Așa că au mai rămas încă 14 peroane care trebuie extinse. Mai ales că Astra Arad a livrat deja primul tramvai, care – după circa 3 luni de probe și omologare – ar urma să intre în circulație.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

În plus, directorul Astra Tramvaie Arad, Valer Blidar, a declarat recent că – deși potrivit contractului abia din septembrie trebuie să livreze câte 4 tramvaie pe lună la București – va trimite totuși câteva și în timpul verii, pentru că sunt aproape gata.

În aceste condiții, extinderea peroanelor de pe Linia 41 ar trebui terminată cât mai repede.

În ședința de joi, 2 iunie, consilierii generali au aprobat - cu 49 de voturi pentru - alocarea a nu mai puțin de 8.585.936 de lei pentru „restul de executat” la modernizarea peroanelor, în următoarele 4 luni.

indicatori-noi

Practic, la acest moment – în urma scumpirilor explozive de pe piața materialelor de construcții – modificarea a 14 peroane costă mai mult decât ar fi costat, în 2018, intervențiile la toate cele 22 de peroane de le Linia 41.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇