Negoiță cheltuiește milioane de lei ca să își promoveze realizările, în presă. La ce televiziuni și site-uri de știri vor ajunge banii bucureştenilor

Negoiță cheltuiește milioane de lei ca să își promoveze realizările, în presă. La ce televiziuni și site-uri de știri vor ajunge banii bucureştenilor
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Primăria condusă de Robert Negoiță a atribuit contracte în valoare de mai multe milioane de lei către televiziuni și site-uri de știri pentru a-și face „promovare instituțională”, în anul 2022.

Primăria Sectorului 3 a lansat pe 28 decembrie – deci cu numai 3 zilei înainte de Anul Nou – o procedură prin care voia să aleagă instituții media care să asigure „promovare a serviciilor și investițiilor publice ale Sectorului 3 al Municipiului București”.

Suma pe care primăria este dispusă să o achite pentru aceste servicii de promovare era - potrivit documentației - în valoare de 6 milioane de lei.

Achiziția era împărțită în 9 pachete, astfel:

ADVERTISING
  • Pachetele A, B, C, D și E (fiecare în valoare de câte 1 milioan de lei) prevedeau difuzarea de minim 800 de ori (dintre care 30% în prime time) a unui spot de 30 de secunde. Spoturile primăriei lui Negoiță urmează să fie difuzate „echilibrat”, o dată sau de două ori pe zi.
  • Pachetele F, G și H (fiecare în valoare de câte 200.000 de lei) prevăd publicitate online. Adică afișarea unor bannere furnizate de Primăria Sectorului 3 care să facă minim 8 milioane de afișări și difuzarea unui spot de 30 de secunde care să adune minim 300.000 de afișări.
  • Pachetul I (în valoare de 400.000 de lei) care prevede ca bannerele publicate pe site-ul instituției de presă să adune cel puțin 12 milioane de afișări. De asemenea, pachetul prevede difuzarea unui spot de 30 de secunde care să adune cel puțin 1 milion de afișări.
ADVERTISING

Spotmedia.ro a solicitat Primăriei Sectorului 3 să ne comunice, în scris, cărei instituții de presă i-a atribuit fiecare dintre aceste contracte.

Cu o întârziere de 17 zile peste termenul maxim legal, primăria condusă de Robert Negoiță ne-a transmis că, dintre toate cele 9 pachete, singurul care nu s-a atribuit – din cauză că nimeni n-a depus ofertă – este pachetul E.

Pentru toate celelalte pachete s-au atribuit contracte.

În mod normal - potrivit documentației din caietul de sarcini al procedurii - cele 8 pachete atribuite au o valoare de 5 milioane de lei.

Într-o ședință în care le-a explicat consilierilor locali cum s-a desfășurat această achiziție, șeful serviciului de promovare instituțională de la Primăria Sectorului 3, Bogdan Cotigă, a precizat, însă, că unele televiziuni „au oferit mai mult” și „au venit cu prețuri mai mici” decât cele din caietul de sarcini. Dar nu a dat detalii clare.

ADVERTISING

Societățile de presă care au primit aceste contracte sunt următoarele:

  • B1 Channel SRL (adică B1 TV)
  • Ridzon Computers SRL (societate care administrează România TV)
  • Antena 3 SA
  • DBV Media House SRL (care este deținută de Daniela Madi Păcuraru, soția lui Maricel Păcuraru care deține Realitatea TV)
  • European Business Environment SRL (care are site-ul Știri pe Surse.ro)
  • Gândul Media Network SRL. Societatea este deținută de Cristina Săvulescu Budeanu, soția lui Radu Budean (care anterior a fost căsătorit cu Dana Budeanu).
  • DC News Media Group SRL (trustul lui Bogdan Chireac)
  • Double Click Net SRL (societate deținută de Iliuță Naghi, patronul ziarului Național și de Simona Toader). Potrivit informațiilor Spotmedia.ro, în timpul unei ședințe a Comisiei de Cultură a Consiliului Local coordonatorul serviciului de promovare din cadrul Primăriei Sectorului 3, Bogdan Cotigă, a confirmat că s-a atribuit un contract de către Național.ro.

Cotigă a mai precizat că până anul trecut Primăria Sectorului 3 a avut contract pentru promovare online și cu Digi24. Dar de această dată Digi a decis să nu mai participe la procedura de atribuire a primăriei lui Robert Negoiță.

În ciuda solicitării clare a Spotmedia.ro, Primăria Sectorului 3 a refuzat să comunice care dintre societățile de presă a primit fiecare pachet de promovare.

În consecință, am formulat o reclamație administrativă și, la momentul în care primăria lui Robert Negoiță ne va comunica în clar informațiile, vom reveni cu detalii.

Tot la solicitarea Spotmedia.ro, Primăria Sectorului 3 ne-a pus la dispoziție 3 contracte de promovare instituțională, cu actele adiționale aferente, pe care le-a încheiat în anii 2019 și 2020.

Potrivit centralizării realizate de Spotmedia, valoarea contractelor pe care PS3 ni le-a pus la dispoziție s-a ridicat la 15.709.130 de lei (în 2019) și 5 milioane de lei (în 2020).


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇