Metrourile noi pentru Drumul Taberei ar putea fi aduse cu avionul din Brazilia, dar costul este uriaș

Metrourile noi pentru Drumul Taberei ar putea fi aduse cu avionul din Brazilia, dar costul este uriaș

Încă din 2022 noua magistrală de metrou din Drumul Taberei trebuia să primească şi trenuri noi, dar acestea întârzie şi sigur nu ajung nici în 2023.

Primul tren ar putea pleca din Brazilia abia pe 28 noiembrie, deşi ar fi trebuit să vină din vara anului trecut. Şi nici acum nu există un termen clar de livrare.

Trenurile sunt făcute de Alstom şi cea mai nouă problemă este că producătorul nu a găsit vapor cu care să le aducă până la Constanţa.

Soluţia de avarie ar fi zborul cu avionul, însă asta ar costa un milion de euro per tren.

ADVERTISING

Există o comandă de 13 trenuri, pentru care Metrorex plăteşte 103 de milioane de euro. Cum nu au sosit la termenul prevăzut în contract, Metrorex le-a calculat producătorilor de la Alstom penalități care depășesc 10 milioane de euro.

"O delegaţie a companiei (Metrorex - n.red.) a fost în Brazilia să vadă stadiul în care este trenul. S-au găsit mai multe deficiențe despre care ei spun că încearcă să le remedieze cât mai repede posibil. Sunt chestiuni tehnice, dar nu sunt majore și se pot remedia", a explicat Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, citat de Digi24.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Trenul a trebuit modificat pentru niște curbe în S de pe magistrala 5, care nu au fost anunțate din timpul procedurii de atribuire, iar producătorul a trebuit să modifice caroseria și să refacă toate testele de rezistență.

La chestiunea tehnică, se adaugă și "probleme pe care le creează crizele astea care vin în valuri generate de conflictele armate. Suntem dependenţi şi noi, ca oricine altcineva, de furnitura de subansamble, care vin de la furnizori. În ultimii doi ani până şi cei mai serioşi, tradiţionali, care erau precum un ceas elveţian, au întârzieri, care nu le sunt nici lor imputabile, pentru că depind de furnizori de materie primă", spune Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

ADVERTISING

De ce nu se găseşte vapor care să aducă trenurile la Constanţa? Toţi se tem de minele din Marea Neagră.

"Avem o pistă pe Rotterdam și alta pe Hamburg. La ora asta investigăm inclusiv posibilitatea de a le aduce pe calea aerului, ceea ce reprezintă un extracost imens", a adăugat Gabriel Stanciu.

Mai exact, transportul cu avionul ar costa circa un milion de euro per tren, adică peste 10% din valoarea unei garnituri.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇