Două trenuri de metrou, pline cu pasageri, au plecat din stații cu ușile deschise. Ce spune Metrorex

Două trenuri de metrou, pline cu pasageri, au plecat din stații cu ușile deschise. Ce spune Metrorex

Două trenuri de metrou, pline cu pasageri, au plecat din stație având ușile deschise, iar incidentele nu au fost făcute publice de conducerea Metrorex.

Primul incident a avut loc în 20 martie 2023, în stația Timpuri Noi. Într-o înregistrare prezentată de Club Feroviar se poate observa cum mecanicul trenului de metrou încearcă în mai multe rânduri să deblocheze ușa defectă.

Nu reușește, iar apoi, în loc să evacueze pasagerii și să retragă trenul în depou, mecanicul pornește trenul și își continuă mersul spre următoarea stație, Piața Unirii 1, cu ușa defectă deschisă. Călătorii care se aflau la bord au fost puși astfel în pericol.

Tren metrou usa deschisa

Al doilea incident s-a produs pe 15 mai 2023, la stația Universității, unde trenul a plecat din stație cu două uși deschise.

Tren metrou usa deschisa 2

Ce spune Metrorex

Conducerea Metrorex a făcut publice incidentele abia acum, la solicitarea Club Feroviar, însă compania spune că în ambele cazuri călătorii au fost debarcați din tren. Din imagini se poate vedea însă că pasagerii nu au fost evacuați din metrou.

ADVERTISING

”În cazul celor două situații, trenurile respective au debarcat călătorii și s-au retras în depou pentru verificări, în urma constatării defectelor respective. Acestea nu s-au încadrat în HG 117/17.02.2010. În cazul din data de 20.03.2023 de la statia Timpuri Noi, mecanicul trenului a fost cercetat disciplinar, fiindu-i întocmit Raport de Cercetare.

De asemenea, a fost reprelucrat întregul personal de conducere TEM referitor la modul în care trebuie procedat atunci când o ușă sau mai multe uși ale trenului se defectează.

ADVERTISING

În cazul din data de 15.05.2023 la stația Universitate, s-au constatat sigilii rupte izolare uși, adică acțiune mecanică a unor călători la demararea trenului din stație în primii 50 de metri, ceea ce a condus la frânarea de urgență a trenului. Astfel, a fost întocmit dosarul de cercetare tehnică care a fost finalizat fără defect confirmat de către operatorul de mentenanță, cazul fiind de asemenea prelucrat cu întreg personalul de conducere TEM”, a răspuns Metrorex.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇