Piața Unirii a devenit șantier. Ce au făcut constructorii deja. Urmează șase luni dificile

Piața Unirii a devenit șantier. Ce au făcut constructorii deja. Urmează șase luni dificile
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Lucrările de refacere a Planșeului Unirii au început marți, dar încă nu s-au impus restricţii de trafic.

„E forfotă în Piața Unirii. În prima zi de lucru pentru refacerea din temelii a Planșeului Unirii, constructorii au împrejmuit Parcul Unirii, unde se face și organizarea de șantier, și-au adus utilajele și deja au început săpăturile pentru dezvelirea planșeului.

În paralel, se lucrează și la edificarea drumului provizoriu, care va prelua circulația rutieră dinspre bulevardul Corneliu Coposu și dinspre Universitate, dar și la relocarea mobilierului urban, a stâlpilor de iluminat din parc și la transplantarea arborilor', a scris Daniel Băluță, marți, pe Facebook.

👷‍♂️🚧⚠ E forfotă în Piața Unirii. În prima zi de lucru pentru refacerea din temelii a Planșeului Unirii, constructorii...

Publicată de Daniel Băluță pe Luni, 9 iunie 2025

Autorizația de construire pentru refacerea Planșeului Unirii a fost semnată de Nicușor Dan în ultima sa zi de mandat de primar general al Capitalei.

Unde și cum se va lucra

În primele 2 etape, se va închide circulația pe Splaiul Independenței, se va izola zona parcului din fața magazinului Unirii (în locul căruia se vor construi drumuri provizorii) și se va demonta fântâna arteziană. Iar după începerea vacanței de vară, se va sparge planșeul, în zona din fața Hanului lui Manuc.  

Potrivit primarului, se pot folosi următoarele rute ocolitoare:

  • dinspre Corneliu Coposu și Universitate - drum provizoriu prin Parcul Unirii;
  • de pe Calea Victoriei va fi traseul: Națiunile Unite - Palatul Parlamentului - Bulevardul Unirii;
  • dinspre Eroilor - se face dreapta pe Bulevardul Libertății, apoi stânga pe Bulevardul Unirii.

Întregul proiect anunțat de Băluță – care include refacerea planșeului Unirii, consolidarea pasajului rutier omonim și conectarea unor trasee de tramvai, în zonă - ar urma să dureze 3 ani.

Dar constructorul va începe cu acele lucrări care, din punct al restricțiilor de trafic, vor crea cel mai mare disconfort pentru bucureșteni, a mai declarant Băluță. Ca să se termine etapa cea mai dificilă în primele 6 luni.  

Lucrările vor fi împărțite în 4 etape, respective în 4 zone distincte:

  • zona 1: porțiunea din fața Hanului lui Manuc.
  • zona 2: porțiunea de parcul din fața magazinului Unirea.
  • zona 3: porțiunea de la fântâni
  • zona 4: porțiunea dinspre Pasajul Unirii.

De marți, încep lucrările în Zonele 1 și 2.

„În zona parcului, vom avea organizarea de șantier. Vom avea utilajele și materialele și vom începe lucrări efective. Imediat după ce începe vacanța de vară vom începe să spargem, în față la Hanul lui Manuc”, a spus primarul Sectorului 4.

Acesta a precizat că își dorește să se lucreze 7 zile din 7, în 3 schimburi. Însă se va vedea ulterior dacă bucureștenii care locuiesc în zonă pot tolera activitatea pe șantier, pe durata întregii nopți.

Iată pe unde vom circula și cât țin restricțiile (Video)


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇