Băluță începe să spargă planșeul Unirii! În câteva zile se închide Splaiul Independenței. Pe unde vom circula și cât țin restricțiile (Video)

Băluță începe să spargă planșeul Unirii! În câteva zile se închide Splaiul Independenței. Pe unde vom circula și cât țin restricțiile (Video)
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță (PSD), a anunțat că – de pe 10 iunie – încep lucrările la refacerea planșeului din Piața Unirii.

În primele 2 etape, se va închide circulația pe Splaiul Independenței, se va izola zona parcului din fața magazinului Unirii (în locul căruia se vor construi drumuri provizorii) și se va demonta fântâna arteziană. Iar după începerea vacanței de vară, se va sparge planșeul, în zona din fața Hanului lui Manuc.  

Întregul proiect anunțat de Băluță – care include refacerea planșeului Unirii, consolidarea pasajului rutier omonim și conectarea unor trasee de tramvai, în zonă - ar urma să dureze 3 ani.

Dar constructorul va începe cu acele lucrări care, din punct al restricțiilor de trafic, vor crea cel mai mare disconfort pentru bucureșteni, a mai declarant Băluță. Ca să se termine etapa cea mai dificilă în primele 6 luni.  

Inițial, Primăria Sectorului 4 anunțase un plan diferit de lucrări pentru zona Unirii, pe care vi l-am prezentat aici. Potrivit acelui plan, fiecărei etape de lucru la planșeu îi corespundeau 2 etape de lucru la Pasajul Unirii.

Iată cum arată planul acum, potrivit primarului Daniel Băluță:

„Lucrările vor fi împărțite în 4 etape, respective în 4 zone distincte:

  • zona 1: porțiunea din fața Hanului lui Manuc.
  • zona 2: porțiunea de parcul din fața magazinului Unirea.z
  • zona 3: porțiunea de la fântâni
  • zona 4: porțiunea dinspre Pasajul Unirii.

De săptămâna viitoare, începem lucrările în Zonele 1 și 2.

În zona parcului, vom avea organizarea de șantier. Vom avea utilajele și materialele și vom începe lucrări efective. Imediat după ce începe vacanța de vară vom începe să spargem, în față la Hanul lui Manuc”, a spus primarul Sectorului 4.

Acesta a precizat că își dorește să se lucreze 7 zile din 7, în 3 schimburi. Însă se va vedea ulterior dacă bucureștenii care locuiesc în zonă pot tolera activitatea pe șantier, pe durata întregii nopți.

Daniel Băluță
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță. Foto: Primăria Sectorului 4

Parte dintre arborii din zonă se vor defrișa, Primăria Sectorului 4 urmând să planteze alții, în compensație. Iar alții vor fi transplantați în diverse parcuri din Sectorul 4.

Aceste prime două etape de lucru și restricțiile rutiere pe care le presupun vor dura 6 luni, susține Băluță.

Practic, iată ceea ce vor face constructorii: vor reface albia Dâmboviței, vor demola și vor reconstrui planșeul, vor consolida Pasajul Unirii și ar urma să realizeze legătura traseului de tramvai care vine dinspre Sfânta Vineri cu cel din fața Dealului Mitropoliei.

Lucrările la pasaj ar urma să înceapă în primăvara-vara anului viitor, când etapele care încep pe 10 iunie 2025 vor fi încheiate.

Potrivit lui Băluță, acum Pasajul Unirii n-ar suporta nici greutatea liniei, nici pe cea a tramvaielor.

Pe unde circulăm prin Centru, după 10 iunie

„Se va crea un drum provizoriu, cu 3 benzi și trotuar, pe care îl vor folosi șoferii care vin de pe bulevardele Corneliu Coposu, Magheru și Brătianu către Patriarhie.

Drumuri provizorii Piața Unirii
Foto: Primăria Sectorului 4

Cea mai importantă și complicată veste: se închide Splaiul Independenței, între Piața Națiunile Unite și Piața Unirii. Autobuzele STB vor circula deviat, pe traseele menționate mai sus.

Pe Splaiul Independenței se va circula normal pe direcția est-vest, de la Piața Unirii spre Primăria Capitalei.

Fluxul rutier de pe Calea Victoriei va fi preluat de Bulevardul Națiunile unite, Libertății și Unirii”, a mai declarat Primarului Sectorului 4”, a anunțat primarul Daniel Băluță.

Primarul Sectorului 4 a precizat că în niciun moment al proiectului circulația cu metroul nu va fi afectată în niciun fel.

Va dura 3 ani sau mai mult? De unde vin banii

„Lucrăm cu cele mai importante firme de construcții din România (Erbașu, Bog Art și Concelex - n.red.). Mai buni de atâta nu avem. Guvernul asigură finanțarea. În mod normal, nu avem cum să depășim 3 ani. Dacă apar lucruri - pe care le vom vedea pe măsură ce desfacem acolo - vom asigura front de lucru. Ne dorim din suflet să nu fie altceva.

Dacă vor exista întârzieri, există în contract penalități pentru constructori (în cazul în care motivul va fi unul subiectiv)”, a declarat Daniel Băluță.

Primarul Sectorului 4 susține că - din toate lucrările pe care vrea să le facă - la acest moment are finanțare doar pentru spargerea și reconstruirea planșeului Unirii (cu utilitățile aferente), 800 de milioane de euro, în mare parte de la Guvernul României.

„Nu avem, încă, finanțare pentru pasaj. Dacă îmi aduc aminte, costul e de circa 50 de milioane de euro. În plus, tot ce am investit deja acolo se va recupera. Era clauză în procedura de licitație.

Și gândiți-vă că și extinderea liniei de tramvai e o lucrare importantă (care ar putea costa circa 10 milioane de euro per km, din estimările lui Daniel Băluță -n.red.).

Dar nu ne facem griji. Sunt lucrări importante pentru oameni. Niciodată nu ne-am împiedicat de așa ceva”, a mai spus primarul Sectorului 4.

Finalul războiului de la Piața Unirii

Reamintim că Daniel Băluță a mai vrut să înceapă lucrările la planșeul Unirii, în luna octombrie 2024. La acel moment, Nicușor Dan - pe atunci primar general al Capitalei - a venit cu poliția locală să oprească șantierul pe care nu îl autorizase.

A urmat o confruntare - pașnică, dar totuși tensionată - între polițiile locale din subordinea celor doi primari. Până la urmă, au venit polițiștii din cadrul Ministerului de Interne.

Ulterior, au urmat luni în care Daniel Băluță și Nicușor Dan s-au contrat pe tema autorizației lucrărilor. Din sursele Spotmedia.ro, Nicușor Dan nu avea ceva împotriva acestui proiect. Dar nu și-l dorea din cauză că deja multe străzi din oraș au restricții de circulație, din cauza șantierelor de termoficare și ale celor la rețeaua de apă rece. Și nu voia să-și asume apariția altor blocaje în trafic.

Pe durata ultimei părți din mandat, Nicușor Dan n-a semnat autorizația de construire pentru lucrările la planșeul Unirii, susținând că nu are de ce să elibereze actul în regim de urgență. Și că vrea să vadă că Primăria Sectorului 4 și-a obținut toate autorizațiile necesare.

Nicușor Dan a semnat, însă, autorizația de construire în ultima sa zi la Primăria Generală. Nici el și nici Daniel Băluță nu au menționat, în clar, dacă acele avize pe care fostul primar general le dorea au fost obținute pentru șantierul de la Piața Unirii.

Cum negocierile pentru formarea unei majorități politice la nivel național sunt în curs, Daniel Băluță (unul dintre șefii influenți din PSD) nu a mai lansat niciun atac politic la adresa actualului președinte al României, Nicușor Dan. Deși anterior îl acuzase de rea-credință și anunțase, în campania electorală, că „nu îl va lăsa să blocheze întreaga Românie cum a blocat Bucureștiul”.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇