Iată noile reguli pentru cafenele şi restaurante: Cel mult șase persoane la o masă, nu aveți voie să mâncați în picioare!

Iată noile reguli pentru cafenele şi restaurante: Cel mult șase persoane la o masă, nu aveți voie să mâncați în picioare!
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Autorităţile au aprobat, marți, normele privind măsurile de protecţie sanitară pentru clienţii restaurantelor şi cafenelelor și urmează să fie publicate în Monitorul Oficial.

Teoretic, restaurantele, sălile de spectacole și cinematografele s-au redeschis de marți, dar ele nu își pot relua activitatea decât după ce aceste norme apar în MO.

Astfel, la intrarea în unitatea de alimentaţie publică se face un triaj observaţional al clienţilor, iar accesul clienţilor cu semne vizibile de infecţie respiratorie va fi interzis.

La intrare, pe mese şi la grupurile sanitare vor exista dispozitive cu produse biocide avizate/autorizate, necesare dezinfectării mâinilor clienţilor.

ADVERTISING

De asemenea, operatorii economici trebuie să stabilească circuite cu sens unic dacă este posibil, ce trebuie parcurse de clienţi în unităţile de alimentaţie publică, astfel încât să se minimizeze contactele între clienţi (exemplu: înspre şi dinspre toaletă).

Clienții nu au voie să mănânce în picioare

Se vor utiliza semnalizări pentru a direcţiona clienţii pe benzi, dacă este posibil, pentru a facilita circulaţia, menţinând în acelaşi timp distanţa fizică de 1,5 metri.

ADVERTISING

Portul măştii este obligatoriu în cazul deplasării în zonele comune ale unităţii de alimentaţie publică şi se interzice transferul meniurilor, solniţelor, olivierelor şi al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă şi, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosinţă.

Consumul de produse stând în picioare este interzis, pentru a minimiza circulaţia clienţilor în interiorul unităţii, la fel ca şi cel de alimente/băuturi la scaunele situate la bar. Şi activităţile de divertisment (dans) în cadrul unităţii de alimentaţie publică sunt interzise.

ADVERTISING

Cel mult șase persoane la o masă

În unităţile cu plata la casa de marcat se vor instala panouri de protecţie din plexiglas şi va fi încurajată plata cu cardul, fie la casă, fie către personalul de servire.

Numărul maxim de clienţi la o masă este de 6, excepţie de la această regulă făcând-o membrii de familie. Între mesele alăturate trebuie respectată distanţa, iar acestea vor fi amplasate pe principiul "o masă ocupată, una liberă", în cazul unităţilor de alimentaţie publică de tipul restaurantelor şi cafenelelor din interiorul clădirilor, sau, după caz, respectarea distanţei de minimum 2 m între ocupanţii scaunelor meselor alăturate, în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.

În funcţie de amplasarea meselor şi cu respectarea prevederilor normei, se va stabili numărul maxim de locuri care pot fi ocupate în cadrul unităţii de alimentaţie publică. Acest număr va fi afişat într-un loc vizibil, la intrarea în unitatea de alimentaţie publică.

Ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioară sau cu înscriere la sosire în registrul întocmit, astfel încât să se evite aglomerările la intrarea în unitate şi să se faciliteze ancheta epidemiologică în cazul apariţiei unui caz de îmbolnăvire între clienţii localului.

Excepţie fac clienţii unităţilor de alimentaţie publică ce deservesc unităţi de cazare, unde rezervarea se poate face pe baza numărului camerei unde sunt cazaţi.

Cei care servesc la mese sunt obligați să poarte mască

Personalul va purta mască la servirea mesei, îşi va dezinfecta mâinile înainte de fiecare servire şi va asigura curăţarea şi dezinfecţia cu produse biocide avizate/autorizate a tuturor spaţiilor/suprafeţelor unde au acces clienţii, precum şi a ustensilelor utilizate în timpul servirii mesei.

Mesele vor fi dezinfectate după fiecare client/grup cu produse biocide avizate/autorizate, care necesită un timp minim de contact şi se recomandă aerisirea cât mai frecventă a incintelor, prin deschiderea ferestrelor şi/sau uşilor, cu folosirea sistemelor de aer condiţionat în caz de caniculă. Se asigură un program de întreţinere a echipamentelor de climatizare în concordanţă cu recomandările producătorului.

Se asigură curăţarea şi schimbarea filtrelor pentru sistemele centralizate de aer condiţionat, precum şi curăţarea frecventă a filtrelor de la sistemele de ventilaţie din lifturi, în locaţiile unde accesul către unitatea de alimentaţie publică presupune folosirea acestuia.

Activitatea în baruri, cluburi şi discoteci nu este permisă.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇