Începând de anul viitor, certificatele de naștere, căsătorie și deces se vor putea obține online.
De la 1 iunie, Direcția pentru Evidența Persoanelor va începe testarea sistemului digital pentru obținerea documentelor.
„Testele se vor face la nivelul unui județ, care va fi desemnat în următoarele zile. 17 județe sunt deja la cheie, acum se lucrează inclusiv pentru București. De la 1 ianuarie va fi lansat site-ul unde oamenii vor putea solicita documentele de stare civilă cerute de autorități, fără să mai fie nevoie de căutare fizică în arhive și de birocrație din partea instituțiilor.
Ulterior, va exista și un „site al cetățeanului”, unde orice român va intra și va descărca actele de stare civilă. Este un proiect complex, în care este implicat STS”, a declarat Cătălin Giulescu, directorul instituției, pentru Libertatea.
Astfel, de exemplu, părinții care înmatriculează copiii la școală nu trebuie să mai aducă certificatul de naștere al acestora. Vor depune o cerere, iar școala va avea acces digital la informația respectivă.
„Când cetățeanul solicită, de pildă, înmatricularea în școală a minorului, el trebuie acum să aducă certificatul de naștere. Dar, de anul viitor, părinții vor depune o cerere, iar școala va avea acces digital la informația respectivă, fără ca părintele să mai aducă documentul fizic. Doar va face o cerere online”, spune Cătălin Giulescu.