Bătaia de joc de la CNAIR: A scos taxa de pod de la Fetești, dar a lăsat alta care se plătește doar la ghișeu. Drumul spre mare va fi un supliciu în această vară

Bătaia de joc de la CNAIR: A scos taxa de pod de la Fetești, dar a lăsat alta care se plătește doar la ghișeu. Drumul spre mare va fi un supliciu în această vară

Va fi aglomerație pe principalele drumuri spre și dinspre mare, în iunie și iulie, cât ar trebui să mai dureze reparațiile la podul de la Cernavodă.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susține că va încerca să rezolve problema, dar șansele de reușită sunt destul de mici, în următoarele luni.

Podul de la Cernavodă are două sensuri de mers cu câte 2 benzi fiecare. Sensurile de mers sunt despărțite de o cale ferată.

La acest moment, jumătate din calea de rulare a podului (cea din partea stângă pentru șoferii care merg dinspre București spre Constanța – n.red.) este închisă pentru reparații.

Așa că pe cealaltă jumătate șoferii circulă în regim de drum național. O bandă e pentru cei care merg dinspre București spre Constanța și cealaltă bandă pentru șoferii care fac drumul în sens invers.

Cu alte cuvinte, șoferii care circulau pe 4 benzi (2 pentru dus și 2 pentru întors) trebuie acum să își facă loc pe un drum care are doar jumătate din lățime.

ADVERTISING

Aglomerația și cozile sunt inevitabile.

Ca să evite o aglomerare și mai mare, Sorin Grindeanu a dat un ordin de ministru prin care a suspendat plata taxei de pod pentru toate categoriile de vehicule începând cu 1 iunie și până la finalizarea reparațiilor la podul de la Fetești (dar nu mai târziu de finalul lunii august).

Dar chiar și așa se aglomerează la pod. Așa că la finalul minivacanței din perioada 1-5 iunie, CNAIR a deviat parte din trafic pe la podul de la Giurgeni – Vadu Oii.

La Vadul Oii nu s-a eliminat taxa de pod. Ba mai mult, ea se poate achita doar cu numerar sau cu cardul (dar numai ghișeu, ceea ce înseamnă că șoferii sunt nevoiți să oprească). Așa că la intrarea pe pod s-au făcut cozi de 15 kilometri, luni, pe 5 iunie.

Pare o harababură creată din pricina unor decizii luate pe genunchi.

Iată ce spune purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

„Ceea ce am făcut noi a fost să deviem pe la Giurgeni - Vadu Oii șoferii care circulau dinspre București spre Constanța, la finalul mini-vacanței.

Motivul: numărul celor care se întorceau de la mare spre București era mai mare și aveau nevoie să cirule, la Fetești, pe ambele benzi disponibile.

Așa că în loc să avem, la Fetești, o bandă pentru dus spre mare și una pentru întors de la mare, am preferat să fie ambele benzi pentru șoferii care veneau spre București.

ADVERTISING

Ce am putea face, pe termen scurt? Soluția optimă este să finalizăm reparațiile la podul de la Cernavodă. Am văzut că se întrebau diverși oameni de ce ne-am apucat vara de așa o lucrare, în sezonul estival.

Nu ne-am apucat vara. Ne-am apucat în septembrie 2022. Nu mai suporta amânare, mai era puțin și începeau să cadă bucăți din pod. Și am lucrat tot timpul, cu excepția lunii ianuarie când n-am primit aviz de la Poliție. Și e genul de lucrare pe care, odată ce ai început-o, trebuie să o și termini.

Mergea să cârpim ceva acolo, ca să nu fie deranj în sezonul estival? Nu știu, dar nu cred că ar fi fost vreo soluție. Dimpotrivă, cred că ar fi fost iresponsabilitate.

Revenind, putem încerca să introducem, la Giurgeni – Vadul Oii, posibilitatea de plată prin aplicația e-tarife. Să avem o bandă rapidă și acolo. Luăm în calcul, dar nu știu dacă va fi gata până la începutul lui august.

Până acum, investiția n-a fost prioritizată. Nu că n-ar fi bine să existe bandă rapidă și acolo, dar nu putea fi o prioritate, în condițiile în care la Giurgeni – Vadu Oii traficul era mic. Și probabil va reveni la nivelul dinainte, după ce finalizăm reparațiile la Cernavodă.

În plus, la Giurgeni, la mică distanță de pod, drumul se îngustează la o bandă. Așa că o bandă rapidă ar putea crea condiții pentru mai multe accidente”, a precizat Alin Șerbănescu

Întrebat de ce nu se elimină și taxa de pod de la Giurgeni – Vadu Oii, Șerbănescu a declarat:

„Din cauză că aceste două taxe de pod nu au același regim. Sunt distincte. Pentru suspendarea celei de la Fetești am urmat o procedură care s-a încheiat cu un ordin al ministrul Transporturilor, publicat în Monitorul Oficial.

Aceeași procedură ar trebui urmată, din nou, pentru suspendarea taxei de la Giurgeni. Până se încheie procedura, terminăm reparațiile la podul de la Fetești”, a mai spus Alin Șerbănescu pentru Spotmedia.ro.

Ceea ce ar fi putut face CNAIR era să prevadă situația curentă și să inițieze, din start, suspendarea taxei pentru ambele poduri, pe termen scurt. Nu a prevăzut, așa că acum situația e mai complicată.

Șerbănescu susține, însă, că și șoferii pot contribui la fluidizarea traficului, la poduri.

„Am văzut că parte dintre șoferi s-au simțit jigniți de faptul că trebuie să plătească taxă de pod la Giurgeni. Și s-au dus la ghișeu cu monede de 50 de bani și de 10 bani. Unii le-au mai și aruncat pe masa casierului, ca să se chinuiască el să le adune.

Cine procedează așa se gândește că își bate joc de stat. Greșit! Casierul va aduna monedele pentru că la finalul zilei lui trebuie să-i iasă casa. Dacă nu-i iese, plătește din buzunar și nu cred că și-ar dori cineva așa ceva.

Cine se duce cu monezi, în încercarea de a-l încurca pe casier, își bate joc, de fapt, de șoferii care așteaptă în spate, la coadă”, a mai declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇