Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a declarat – după o vizită pe șantier – că în luna august va fi gata o porțiune de 19 kilometri din semi-inelul nordic al Autostrăzii A0, dintre Corbeanca și Afumați.
E al doilea lot din autostrada ce prinde contur în jurul Capitalei şi care ar urma să fie gata, în vara următoare.
„Aici s-a dat ordin de începere pe 16 august, anul trecut. Fără zilele când vremea nu a permis, s-a lucrat efectiv 96-97 de zile. Suntem la un stadiu de 51-52%.
Ceea ce înseamnă un progres extraordinar de bun. Termenul de finalizare din contract e în vara lui 2024. Dar din ce am vorbit și cu colegii de la CNAIR, undeva în luna august în acest an va fi dat în circulație acest lot.
În mare, el face legătură între DN1 și DN 2. Dar mai sunt și vreo 2 km și dincolo de DN1”, a precizat Sorin Grindeanu.
Din întregul traseu de circa 100 km al Autostrăzii A0 - pe lângă lotul vizitat marți de Grindeanu – tot în luna august ar urma să se mai deschidă traficului încă o porțiune de 16,3 km de pe semi-inelul sudic, între DN5 și DN6.
E un șantier coordonat de turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret.
De asemenea, același constructor turc ar mai putea inaugura, tot până la finalul lui 2023, încă 17 km din A0, dintre DN4 și Autostrada A2.
Cum se construiește Autostrada A0 și în ce etapă este fiecare lot
Ca să fie mai ușor de construit, autostrada A0 a fost împărțită, mai întâi, în semi-inele: unul nordic și celălalt sudic. Apoi fiecare semi-inel a fost împărțit, la rândul său în loturi, scoase la licitație individual.
Iată situația pe fiecare dintre aceste loturi.
Primul lot care începe la DJ601 - în vestul Capitalei - și urcă până la Corbeanca. E o porțiune de șosea care va avea 17,5 km și a cărei situație e încă incertă.
CNAIR a lansat licitație în urmă cu mai mulți. Firmele participante au tot depus contestații, așa că a mers greu. În cele din urmă, au fost desemnați câștigători grecii de la Itrankat. Și părea că luptele dintre constructori se apropie de final. Dar n-a fost așa.
„Ceea ce se întâmplă acolo este... Kafka. CNAIR a desemnat câștigător, care n-a adus, în termenul legal, documentele de care era nevoie. Așa că s-a mers la a doua firmă clasată la licitație (Pizzarotii - Retter). Iar prima firmă - cea care nu adusese documentele - a depus contestație la CNSC.
Sperăm ca CNSC să tranșeze și să avem în sfârșit câștigător la licitație”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, marți dimineață.
Următorul lot din semi-inelul nordic - adică tocmai cel pe care l-a vizitat Grindeanu marți dimineață - are 19 km și va fi gata în august, cu circa un an înainte de termenul din contract.
Urmează al 3-lea lot, lung de 8,6 km, care continuă traseul semi-ielului nordic al A0 spre est. Abia la jumătatea lunii martie 2023 CNAIR a reușit să semneze contract cu firma China Civil Construcțion Corporation.
Lucrări ar urma să înceapă în acest an și să fie gata în 2025.
Și în cele din urmă, traseul semi-inelului nordic al A0 urmează să se încheie în estul Capitalei, cu un lot de 4,47 km care pleacă de la Cernica și ajunge la Autostrada A2. Îl construiesc tot firmele familiei Umbrprescu (Sa&pe Construst - UMB Spedition - Tehnostrade SRL), care ar trebui să încheie șantierul în 2024.
Autostrada continuă cu semi-inelul sudic, împărțit, la rândul său, în 3 loturi.
Primul, care coboară de la A2 până la Jilava, are 16,9 km. De șantier se ocupă turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS.
Lucrările au început în luna martie 2021 și există posibilitatea tehnică să se finalizeze până la începutul lui 2024.
Următorul lot din semi-inelul sudic are 16,3 km și va ajunge până la DN6. Este o porțiune de drum construită tot de turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS și care ar urma să fie gata în august 2023.
În cele din urmă, grecii de la Aktor se ocupă de ultimul lot, lung de 17,9 km, care urcă de la DN6 și închide semi-inelul sudic la A1.
Lucrările sunt în curs și de vor finaliza, probabil, în 2024 sau chiar 2025.