Te gândești că nu contează la cât te culci, câtă vreme dormi suficient. Greșit! Iată ce au descoperit oamenii de știință

Te gândești că nu contează la cât te culci, câtă vreme dormi suficient. Greșit! Iată ce au descoperit oamenii de știință

Există deja dovezi că o oră de culcare regulată este importantă pentru un stil de viață sănătos. Un nou studiu a arătat o legătură între tiparele neregulate de somn și un risc crescut de stări proaste și chiar depresie. Ora de culcare pare la fel de importantă ca numărul orelor de odihnă.

Cercetarea realizată la Universitatea din Michigan a implicat măsurarea directă a orelor de culcare și stările de spirit a nu mai puțin de 2.115 medici aflați în primul an de formare profesională.

2021 vine cu discounturi de până la 50% la principalele categorii de produse și servicii de care afacerea ta are nevoie. Obține oferta AICI!

Oamenii de știință au descoperit că cei cu tipare de somn variate erau mai predispuși să prezinte stări de spirit proaste și simptome mai accentuate de depresie, arată Science Alert.

S-a dovedit că orele neregulate de culcare pot accentua riscul de depresie întocmai ca lipsa somnului în general.

Te-ar putea interesa și Ce se întâmplă în creier după o noapte albă

Prin urmare, spun autorii studiului, respectarea ritmului circadian este la fel de importantă pentru sănătatea mintală ca numărul suficient de ore pentru un somn liniștitor.

Cu o vârstă medie de 27 de ani și un prim an de instruire profesională solicitant, medicii implicați în studiu nu reprezintă populația generală, însă grupul a oferit oamenilor de știință ocazia de a studia un număr mare de oameni aflați într-o situație similară, de-a lungul mai multor luni.

Nerespectarea orelor de somn, cât și odihna insuficientă s-a dovedit că pot duce la depresie. Dacă încerci să te culci și să te trezești mereu la aceeași oră pentru o perioadă îndelungată de timp s-ar putea ca starea ta de spirit să se îmbunătățească semnificativ, cred oamenii de ștință implicați în studiu.

Citește și Când e somnul de mai bună calitate – când dormi singur sau cu partenerul de viață? (Studiu)