Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Claudiu Năsui, spune că nu alege Mamaia ca destinație de vacanță pe litoralul românesc, considerând prețurile foarte mari.
Într-un interviu acordat ProTv, Năsui a fost întrebat despre prețurile de Mamaia față de cele din Bulgaria.
”Nu mă duc la Mamaia, dar cred că este în jur de 50 de lei”, a răspuns Năsui, întrebat dacă știe cât costă închirierea unui șezlong în această stațiune.
Când i s-a atras atenția că 50 de lei este media, pentru că prețurile ajung și la 100-150 de lei, ministrul a spus că vina este a politicului.
”Foarte mare (mi se pare prețul unui șezlong - n.red.). Dar până la urmă hai să vedem cum se întâmplă lucrurile în Bulgaria. De ce credeți că în Bulgaria se promovează turismul mai bine decât la noi? Asta este ce vă spuneam mai devreme.
Trebuie aceste structuri asociative unde puterea să nu fie în jurul unor politicieni, ci să fie în jurul unor oameni care au interes să dezvolte zona. Când politicul nu o să mai decidă el, arbitrar, vreau frunza, vreau oaia, și o să lase decizia oamenilor care suferă consecințele, atunci o să ne meargă și nouă lucrurile mai bine decât în Bulgaria”, a răspuns Năsui.
Despre brandul de țară și turism el declarase anterior că reforma în acest sector este, de asemenea, inclusă în Planul Național de Relansare și Reziliență.
”În teorie este frunza (brandul actual de țară - n.red.), dar aici este o problemă în felul cum ne-am ales acest brand de țară și cum ne-am făcut această promovare a țării, până acum. S-a mers pe ideea că dacă facem o strategie pe 300 de pagini și dăm câteva milioane de euro să ne facă un logo, era frunza, era oaia la un moment dat, gata, o vină turiști.
Eu nu cred că oamenii aceia erau convinși că o să vină turiști, dar spuneau, uite, am făcut frunza, am făcut strategia de 300 de pagini, luați și citiți. Nu vom merge pe calea aceasta, ne duce unde suntem acum.
Ceea ce vrem să facem am inclus ca reformă și în PNRR. Este reforma acestor OMD-uri, Organizații de Management al Destinațiilor, structuri care reunesc antreprenorii care au investit deja în turism, restaurante, hoteluri, atracții, cei care au interesul să dezvolte o zonă.
Mutăm puterea politică de la minister la aceste structuri. Cine are cel mai mult interes să dezvolte o zonă, nu cineva dintr-un birou de la București. Există și în alte țări. Toate OMD-urile se grupează în OMD-uri regionale și OMD național. OMD național va face această promovare națională a turismului”, a spus Năsui.
Întrebat cum i se par prețurile de pe litoralul românesc, ministrul a evitat un răspuns.
”Interesul meu ca membru al Guvernului este să fie cât mai mici. Este o problemă de taxare a muncii, este o problemă de forță a muncii nedisponibilă și de stat, care, când își ia o cotă mai mare din ce își iau oamenii, creează o problemă de acest gen în piață. Dacă mâine toate taxele se dublează, ce o să facă prețurile?
Un stat mai mic, un stat mai suplu o să ducă și la prețuri mai mici pe litoral. Influența statului în economie îți reduce oferta și îți crește prețul”, a spus ministrul USR-PLUS.
Întrebat unde merge în vacanță, Claudiu Năsui a precizat că anul acesta nu va pleca în concediu, dar că de obicei preferă Vama Veche.
”Nu merg în vacanță anul acesta. (De obicei - n.red.) merg mai degrabă în Vama Veche. Nu m-am întâlnit niciodată cu el (Florin Cîțu - n.red.) în Vama Veche. Nu exclud, dar nu anul acesta”, a mai spus Năsui.
Citește și: