Ministrul Marcel Boloş se plânge că jaloanele din PNRR care vin sunt grele, pentru că trebuie să pui pe masa Comisiei Europene 319 km de autostradă în trei ani şi jumătate.
”Ne bucurăm că avem bani, e foarte important acest lucru, dacă ne uităm la politica de coeziune, primim banii pe măsură ce implementăm proiectele şi dacă apar riscuri în implementarea proiectului, pierdem banii. Mecanismul la PNRR îţi dă banii pe ţinte şi jaloanele pe care le-ai asumat că le realizezi până la momentul la care întocmeşti o cerere de plată”, a spus Marcel Boloş, miercuri, la Prima News TV.
Anul 2022 a fost anul operaţionalizării PNRR şi s-au încheiat contracte de achiziţie publică necesare pentru efectuarea plăţilor, contractele pentru Autostrada A7, contractul pentru Lugoj-Deva, Lotul 2, pasajele supraterane pentru urşi, Autostrada Transilvania.
Întrebat dacă este mulţumit de ritmul atragerii fondurilor, ministrul a arătat că ”întotdeauna e loc de mai bine”.
”Faptul că am încheiat aceste contracte a fost o mare greutate, mai ales pentru Ministerul Transporturilor, care s-a mobilizat pentru ca să îşi ducă la bun sfârşit ce avea ca obligaţii prin PNRR, dar de asemenea s-au încheiat contracte de finanţare pentru eficienţa energetică la clădiri publice, clădiri rezidenţiale şi urmează licitaţiile, iar acolo procedurile de achiziţie şi plăţile vor mai dura, dar sunt baza pentru a efectua plăţi în viitor.
Sperăm să nu apară blocaje în implementarea proiectelor, pentru că apoi avem probleme cu jaloanele care vin, şi acelea sunt grele, în care trebuie să pui pe masa Comisiei 319 kilometri de autostradă. La Comisie nu există că licitaţia a fost contestată”, a explicat ministrul.
”Trebuie să punem pe masă 319 km în nu mai puţin de trei ani şi jumătate, deci e limpede că aici domnul ministru şi echipa pe care o are trebuie să fie angrenaţi în monitorizarea implementării”, a completat Boloş.
Fiecare an e un an de aur pentru PNRR, pentru că înseamnă peste 10 miliarde de euro cel puţin până în 2026.